דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמונה שמאירה בלילה חשוך

אמונה שמאירה בלילה חשוך

אם הבורא מתגלה, או לפחות מתקרב במקצת לאדם לפי השתוות הצורה שמושגת מצד האדם, אז בזמן עלייה כזאת אסור להרשות לעצמו להיות בקלות ראש וליהנות מההרגשה הנעימה. להיפך, זה המקום המתאים ביותר לעבודה, דווקא בזמן העלייה, כאשר דורשים מאיתנו להוסיף מקסימום יגיעה, כדי להיאחז עוד יותר חזק בלימוד, קבוצה, ספרים, הפצה.

צריך להשתדל להפיק מהזמן הזה תועלת מרבית, ולהבין שאף אחד לא חותם לך שבעוד רגע כל זה לא ייפסק. לכן אתה חייב עכשיו, בכל האמצעים, לקשור את עצמך למצב הזה של עלייה, כך שאפילו אם המצבים הנעימים יתחלפו להפוכים לגמרי, לחשוכים ולא נעימים – ערפל, בלבול, חוסר אונים, חוסר כוחות – אז אתה אפילו במצב הזה, המלא בייאוש, היית רוצה להישאר באותה הדבקות עם הבורא.

והקרבה הזאת כבר לא תחזיק את המצבים הנעימים, אלא דווקא אף על פי שרע לך עכשיו בתוך הרצון לקבל שלך, אתה רוצה להישאר נאמן ודבוק למלך. כך, שלא העליות ולא הירידות לא ישפיעו עליך האם אתה מרגיש או לא מרגיש מילוי בכלים דקבלה שלך. להיפך, אם אין מילוי, אז דווקא אז אתה יכול להיות בטוח, שאתה פועל ללא תועלת אישית, בעל מנת להשפיע.

ולשם זה אתה זקוק ל"ברית". אם אתה משתוקק דווקא להשפעה, אז אתה מגלה את היכולת להיכנס לכזאת "ברית" עם המלך, שהבורא יקיים את ה"ברית" הזאת. כך, שאתה יכול להיות בטוח, שכשיגיעו מצבים ירידות, ואתה תרגיש את עצמך ריקן לחלוטין ולא תוכל להחזיק את עצמך בהשפעה, אבל הודות לעבודה הקודמת אתה תהיה ביכולת להישאר בדבקות אפילו ב"חושך".

כל העבודה נעשית דווקא ב"לילות", שם נמצאים ההשפעה והאמונה. כמו שנאמר: "להגיד בבוקר חסדך ואמונתך בלילות", כי דווקא ב"לילה" מתגלה האמונה וההשפעה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 17.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ייסורים שאין בהם צורך
לעשות כל רגע לגדול מקודמו
עלייה על רכס הגל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest