דף הבית / המשבר ופתרונו / גלובליות – מה זה?

גלובליות – מה זה?

שאלה: למה אתה מתכוון כשאתה משתמש במילה "גלובלי"?

תשובתי: גלובליות לפי דעתי (לא לפי "ויקיפדיה") התחילה מכך שהשפעתנו על הטבע הפסיקה להיות מקומית והפכה לגלובלית, כלומר, למעשה, לא משנה במה אני מתעסק אני משפיע על הטבע של כדור הארץ כולו – זאת גלובליות של מקום.

חוץ מזה, אני משפיע על כדור הארץ לא רק עכשיו, ברגע זה. כלומר, השפעתי מתמשכת כל עוד שהיא מתבצעת, אך על ידי ההשפעה שלי על הטבע, אני משפיע ישירות על כל הדורות הבאים לנצח – זאת גלובליות של זמן.

השפעתנו השלילית התמידית על הטבע גורמת להשלכות משניות, שלישוניות, וכן הלאה, שעל רובן אנחנו אפילו לא חושדים, מכיוון שהן עוד לא באו לידי ביטוי בטבע – זאת גלובליות של תנועה.

ההשפעות השליליות שלנו על הדומם, הצומח והחי חוזרות בצורה שלילית עלינו, על טבע האדם, ולא רק בשינויים הפיזיולוגים והפסיכולוגים שלנו. האגו הפרטי של כל אחד ואחד נהיה גלובלי – לא על ידי הרצון שלנו, אך כל האגו הפרטי שלנו מתחבר לאגו גלובלי, שגובר בעזרת המדיה וחוזר בהשפעתו הכוללת שלו עלינו, וכך הופך אותנו לתוצר של מוטציה אגואיסטית – זאת גלובליות אגואיסטית.

בדיוק את הגלובליות האגואיסטית הזאת עלינו לתקן לגלובליות אלטרואיסטית – זה היעוד שלנו והישועה מהסבל שעל ידו הטבע, בכל מקרה, יחייב אותנו להגיע לגלובליות החיובית בכל הצורות של הציביליזציה:

ברמה הפוליטית (ניהול מאוחד של אנושות אחת – "הדור האחרון"), ברמה המוסרית (כולם שווים כמו במשפחה), ברמה החברתית (החינוך האחיד הגלובלי מגדיר את אותה הגישה במדע, בתרבות, ובדת), וברמה הרוחנית (בחיבור הגלובלי מתגלה הכוח העליון האחיד של הטבע) – זאת גלובליות אלטרואיסטית.

היום תיקון היחס שלנו כלפי העולם – זה עדיין אוטופיה, שזה אומר ביוונית "העדר מקום". אולם התופעות השליליות הגלובליות המצטברות והשלכותיהן יצרו מקום. הסכום של התופעות השליליות שיאלצו אותנו להתחיל בתיקון – והאוטופיה תהפוך למציאות.

ידיעות קודמות בנושא:
לגלות את אחדות הטבע
הכוח הנסתר של המחשבה
איחוד העולם – זה משהו וירטואלי או משהו ריאלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest