דף הבית / חינוך, ילדים / פשטות הרעיון

פשטות הרעיון

שאלה: מהו הרעיון העיקרי של השיטה האינטגרלית, שאותו אנחנו יכולים להציע למעגלים הרחבים?

תשובתי: הרעיון הוא מאוד פשוט – אפשר לפתור הכול רק על ידי איחוד, חיבור, מפני שזהו החוק העיקרי של הטבע.

עכשיו הוא מתגלה בצורה גלויה לפנינו בכל המערכות הקיימות, כולל אלה שנוצרו על ידינו באופן מלאכותי. זה מעיד על כך, שאנחנו בעצמנו הופכים להיות מקושרים אינטגרלית בתוכנו, ואין לנו לאן לברוח: מערכת הטבע שסוגרת אותנו יותר ויותר, לוחצת עלינו על ידי האקולוגיה והגורמים הנוספים האחרים. יוצא, שאין לנו ברירה אחרת, אנחנו חייבים להפוך בעצמנו להיות דומים למערכות האלה.

הרעיון הוא מאוד פשוט. זה לא נלקח מהראש, מאיזה שהן מסקנות חכמות, אלא מתוך המחקרים בטבע. רוצים להיווכח בזה? בבקשה, את כל זה יאשרו לכם אלפי מדענים מכל תחומי המדע, הטכנולוגיה, הפסיכולוגיה, הפוליטולוגיה.

שאלה: ומהו החיבור הנכון הזה?

תשובתי: חיבור נכון זו ההבנה של השתתפות הדדית במקום המשותף הגשמי שלנו. אנחנו לאט לאט ננעלים. בואו נתחיל להשתנות בכיוון הזה. אז נוכל לסדר את עצמנו בצורה נכונה.

בעיקרון, האנשים מבינים את זה, מפני שזה בכל זאת מטפטף דרך כלי התקשורת, זה "נמצא באוויר", אין לאן לברוח מזה. אנחנו רואים איך מדינות אירופה מקושרות הדדית ואיזו בעיה גדולה זו שהן אינן מסוגלות לפעול בצורה הדדית נכונה, אף על פי שכביכול הן מקושרות ביניהן. הגורם היחיד הוא האדם שמהווה את המקור של חוסר האיזון, המקור של העיוותים. ואילו כל המערכות כבר הפכו להיות אינטגרליות.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כבולים בקשר אחד
גישה הוליסטית
מה לעשות כשכולם צודקים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest