את מי להאשים?

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "ועל דרך זה אומר על מעשה היחיד מישראל, שמכריע את כל העולם כולו לכף זכות."

שאלה: מה זה נקרא להכריע את כל העולם לכף זכות?

תשובתי: זה נקרא שאני דואג לאנשים ולא תולה אשמה באף אחד, אלא רק בי, ולוקח על עצמי את האחריות לתקן אותם. ודאי שלצורך זה דרוש האור העליון, אבל אני הוא זה שיעלה את המ"ן ואבצע את העבודה שעל ידי זה העולם יתוקן.

אם נסתכל על העולם בצורה אמיתית, עם כל הדברים הנוראיים והזוועות שהתרחשו ושמתרחשים היום, אז צריך לומר: שכך מתנהג הרצון לקבל המקולקל, מפני שהוא נמצא בהסתרה. ואני יכול להביא לו את התיקון, להאיר עליו קצת את המאור המחזיר למוטב. דווקא כך צריך להיות היחס שלי כלפי כל מה שקרה בעולם, החל מימי קדם ועד היום.

כך המקובלים מסתכלים על זה. לכן קשה להם להזדהות עם הקהל, עם הדתיים הרגילים, שמקללים את כל הרשעים שבעולם, שבהם מלאה ההיסטוריה. כי הרי בסופו של דבר, מדובר על "בובות", שמימשו את הרצון לקבל הכללי של האנושות. כאשר האור נמצא מול הכלי ואין ביניהם "מסך", אף על פי שהוא כבר היה צריך להיות, כשאין את המערכת שמביאה אותם לאיזון והתאמה, כשחסר ה"מתאם" הזה, אז מה אפשר לעשות?

כשהאור והכלי מתקרבים זה לזה הם יוצרים "קצר" ביניהם, וזה גורם למלחמות ולשאר האסונות. כי הרי מתגלה החושך, הפער, התהום שנמצא בין שני ההפכים. וכשמקובל מסתכל על זה, הוא מבין את הסיבה לכל מה שמתרחש. הוא משתדל לעשות כל מה שאפשר, אבל הוא גם רואה שאין כל טעם להאשים את ה"רשעים" עבור מעשיהם, אף על פי שהוא גם לא אוהב אותם.

אסור להתפלל עבור זה שהרשעים ימותו, אלא שיחזרו בתשובה.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 06.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בובת בבושקה מורכבת מבפנים
המערכת תלויה בכל אחד
מדידות לפי המדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest