ערבות, זה פשוט

כל התיקון שלנו הוא כדי להגיע לחיבור של כל הכלים השבורים, ואז אנחנו נתקן את הכלי הכללי. החיבור הזה צריך להיות מושלם, מיוחד ורבגוני. אנחנו לא סתם מרכיבים פאזל, תמונה דו ממדית ושטחית. הרי מתוך השבירה אנחנו מבינים, שהכלים התכללו זה בזה ואין אף חלק שבור שלא יהיו כלולים בו כל הכלים האחרים. לכן כל חלק נפרד מהשלם, מפני שאיבד את היכולת הטבעית להיות יחד עם האחרים. זה מה ששבור בו. ועכשיו, בעזרת האור העליון, הוא צריך בעצמו לרכוש את היכולת הזאת.

בעבר ידעתי שאני מחובר עם כמה חלקים שנמצאים סביבי, כמו בפאזל רגיל. הייתי צריך להסתדר רק עם אלה ש"גבלתי" איתם, וזה הבטיח טוב לכל "האזור" שלנו.

אבל עכשיו הכול שונה, עכשיו אני נמצא בכולם. כלומר, אני חייב להשתתף בחיבור בין כולם, בחיבור בין כל שני החלקים השונים. רק תחשבו על איזה מנגנון מדובר: כל החלקים שלו מחוברים אינטגרלית ביניהם, בכל הרבגוניות, בכל החתכים, בכל הכיוונים. אנחנו עדיין לא מתארים לעצמנו איך דבר כזה בכלל אפשרי.

לכן, כדי שאנחנו נוכל להתחיל בהרכבה הזאת שכוללת מדידות, תפיסה רגשית, השתתפות הדדית במאות מיליארדי אפשרויות, מגישים לנו את הרעיון הזה בצורה של חוק הערבות, שאותו אנחנו צריכים לקיים אפילו בדרגה הקטנה ביותר. באמת, לשם התחלה אני לא חייב לשמור על קשר עם כל שאר החלקים, שהם למעשה לא שבעה מיליארד, אלא כמות אין סופית. ומפני שכל אחד מהם כלול בכולם, מאחר וכל חיבור למישהו מייד נהפך לעולם אין סוף.

לכן, חוק הערבות, שבפורמט כזה המקובלים מביאים לנו את שיטת החיבור, זו שיטה פשוטה למימוש שמאפשרת לנו ללא בלבול לממש פעולות הדרגתיות לא מסובכות בדרך התיקון. היום אנחנו לא יכולים לעסוק ב"מכאניקה" הפנימית שלנו, אליה אנחנו נגיע מאוחר יותר, לפי העיקרון "ממעשיך הכרנוך". ובמקום זה אנחנו עוסקים בדברים חיצוניים נגישים, שאפשר לזהותם כדי להתקדם קדימה.

וזוהי הערבות – בלי להיכנס לכל הדברים הפנימיים, שהיו מונעים ממני את היכולת לתקן את עצמי ואת העולם, אני רק צריך להיות ערב לֵמה שיקרה בינינו. צריך לראות בשיטת הערבות הזדמנות נהדרת – המקובלים בכוונה הביאו לנו את שיטת התיקון בצורה כל כך פשוטה.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 06.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ה"מתאם" לחיבור עם האור
להעביר לעולם את האור
פסיפס הבריאה, שבו רק אתה חסר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest