דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תנאי ברור ללא מילים

תנאי ברור ללא מילים

שאלה: מדוע בעל הסולם במאמרים שלו מדבר רק על הצורך להידבק לספרים ולסופרים, מבלי להזכיר את החשיבות להידבק לקבוצה?

תשובתי: על חשיבות הדבקות בקבוצה לא מזכירים, מפני שזה תנאי ברור ומובן מאליו. האיחוד, החיבור עם האחרים, זהו הכלי, שבלעדיו בכלל אי אפשר להתחיל בעבודה. בזכותו אתה מתרומם מעל לאגו שלך ויוצא לרצון להשפיע המינימלי, שממנו אתה כבר ממשיך הלאה.

אבל אם אין לך סביבה שעוזרת לך לעלות מתוך הבור הזה, מתוך האגו שלך, אז אין בכלל עם מי לדבר. מדובר על אדם, על אותה האבחנה שבנו שמתעלה מעל לאגו, ואת זה אפשר לעשות רק על ידי הדבקות עם החברים.

עד שלא תבצע את הפעולות האלה, אתה כאילו שלא נולדת, ואין בינתיים עם מי לדבר. לא מדברים מה על האדם לעשות, כל עוד הוא רק טיפת זרע ועדיין לא נולד לאוויר העולם.

מדובר על מי שכבר קיים, כלומר, על אותה האבחנה בתוך האדם שהתעוררה והתרוממה מעל לאגו שלו. וזה אפשרי רק על ידי הסביבה. באותה המידה שבה האדם דבוק בסביבה, במידה הזאת הוא יכול לצאת מתוך האגו שלו ולהתרומם מעליו. לא קיים כוח אחר שמסוגל להוציא אותו משם.

ולאחר מכן כבר מתחילים לדבר על פעולות רוחניות אחרות שלו, שבשבילן גם כן נדרש כוח הסביבה. כי לו עצמו אין שום כוחות. אדם, זה רצון לקבל שאין מה לומר עליו. מדובר רק על אותו החלק שעלה מעל לאגו ולכן נקרא "חבר", "אדם".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סירוב עם אמירה נסתרת
קבוצה שאימצה את ליבי
להגדיל את חשיבות הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest