האבות כאדריכלי התיקון

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"ולפיכך, לא מצא הקב"ה שום עם ולשון, שיהיו מוכשרים לקבלת התורה, זולת בני אברהם יצחק ויעקב, שזכות אבותם עמדה להם."

האבות מייצגים "ג' קווים" שרוכש הרצון לקבל, שעל ידי שיטת ג' הקווים האלה הוא יוכל לתקן את עצמו ולהשיג את המטרה, להידמות לאור. צריך רק כל הזמן להשתמש באותה השיטה שאותה ייסדו מלכתחילה ג' הקווים, שזה שלושת התכונות של אברהם, יצחק ויעקב.

"וכמו שאמרו רז"ל: "האבות קיימו כל התורה, עוד בטרם שנתנה"."

ג' קווים נמצאים אפילו בכח"ב, "בשליש העליון של התיקון", אפילו שאין בכך צורך. והם מתממשים ממש בחג"ת ועוד יותר בדרגת נה"י, כלומר, בשני השליש הנותרים. היום הגיע הזמן לשלב הסופי של התיקון (נה"י), כאשר מתממש הרצון לקבל החיצון.

בעיקרון, האבות מסמלים את כל התקופה שקדמה לימינו. אחר כך מגיע תורם של ה"בנים", שזה אנחנו. אנחנו צריכים לתקן את עצמנו בג' קווים. וכל שאר העולם זה נה"י, הוא יתוקן באמצעות העבודה שלנו עליהם.

בחכמת הקבלה השלבים האלה מוגדרים כאלפיים שנה כל שלב, אבל בעיקרון, לא צריך לספור לפי שנים אלא לפי דרגות. נה"י בעצמם אינם מסוגלים להיתקן. אבל כאשר הבנים (חג"ת) מתקשרים לאבות (חב"ד), הם יכולים לתקן גם את אומות העולם.

"שפירושו, שמתוך רוממות נשמתן, היה להם היכולת, להשיג ולבא בכל דרכי ה', בבחינת רוחניותה של התורה, הנובעת מדבקותו ית', בלי הקדם הסולם של המעשיות שבתורה, שלא היה להם האפשרות לקיימם כלל".

דרגת "אבות" כוללת בתוכה את כל שלושת החלקים: חב"ד, חג"ת, נה"י. האבות גם הם עברו את אותם התהליכים שמתרחשים בשלבים הבאים. ולכן מתוך עשר הספירות הפרטיות של חב"ד אפשר לגלות את כל התהליך עד גמר התיקון, את כל השיטה. האבות עדיין לא יכולים לממש אותה בפועל, אבל בכוח מסוגלים לתכנן ולסדר את המערכת העתידית. מתוך רוממותם הם יכלו להכשיר את הקרקע לעבודת ה"בנים", על אף שלא בפועל, אלא בכוח, כבר כללו בתוכם את כל החסרונות והכלים שאחר כך משתמשים בשיטה שהם גילו.

בכללות, ה"אבות", זוהי מערכת עליונה שמתממשת באופן כזה ברצון הקטן בתחילת התיקון שלו.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 04.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דת של אהבה
מערכת הזרקת האור
זכות אבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest