דף הבית / המשבר ופתרונו / כבולים בקשר אחד

כבולים בקשר אחד

Laitman_2011-02-03_4879_w.jpg

שאלה: איך להיות מקצוען בחינוך האינטגרלי, ומה זה אומר?

תשובה: מקצוען בחינוך האינטגרלי, קודם כל, זה אדם שמבין שהאבולוציה שעברנו היא התפתחות אגואיסטית של האדם והאנושות.

מדור לדור אנחנו התפתחנו עד שהאגו הרגיל האנושי שלנו הפסיק להתפתח.

הוא התגלה בצורה מעשית כמעט בכל דבר, ועכשיו הוא מתחיל להתקרב לסופו. זה אומר שאנחנו מרגישים יותר ויותר איחוד, אינטגרליות, גלובליות, של כל העניינים הארציים שלנו, את התלות המוחלטת זה בזה, שברוב המקרים אינה רצויה. אם חברות פועלות ביחד סביב כדור הארץ בעסקים שלהן, הן מבינות מה הן מרוויחות מזה. אבל האנושות, המדינות, הממשלות, הארגונים השונים, וכל אחד בעולם, פתאום מתחילים להרגיש את עצמם כבולים, קשורים לכולם.

היום, כדי לספק לעצמי את כל הדברים החיוניים, הדבר שאליו אני רגיל, כי התפתחתי עד לרמה כזאת ואיני מתאר לעצמי קיום פחות ממנה – אני כאזרח מן השורה של איזו מדינה, עיר, אזור, חייב להיות קשור לכל העולם ומרגיש את עצמי תלוי בכולם.

נניח, שסין מייצרת לכל המדינות רכיבים מיוחדים, מתכות נדירות. אך מה נעשה אם היא לא תרצה לספק אותם? לא יהיה לנו לא מחשבים, לא טלפונים – כלום. אם באיזה מקום ייפסק הפיתוח של שדות הנפט או כל מיני החומרים הכימיים וכו', אנחנו נישאר בלי כלום. העולם התחלק למגזרים שנעשים מקושרים ביניהם עד כדי כך, שהיום אי אפשר לתאר קיום הולם בלי עבודה אינטגרלית של כל העולם.

מיליארדי אנשים גרים בערים, בחברה שנבנתה על ידם בצורה מלאכותית, וקל מאוד להרוס אותה – מספיק לשבור כמה קשרים והאנשים כבר לא יוכלו להתקיים בג'ונגלים האורבניים שלהם.

המצב שבו אנחנו נמצאים, בעצם, מובן אפילו לאנשים הפשוטים ביותר, כי מאוד קל להסביר מהיכן אנחנו מקבלים הכול ולמי מספקים. ומהתלות הדדית הזאת, שנוצרה בתקופה של החקלאות, קודם במשפחה, לאחר מכן בערים, במפעלים, ואחר כך בתוך המדינה – עכשיו אף אחד לא יכול להתנתק, וזה מאלץ אותנו לחשוב אחרת.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גישה הוליסטית
ידע אינטגרלי להמונים!
סוף התפתחות האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest