דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המטרות שונות, הכיוון משותף

המטרות שונות, הכיוון משותף

בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה": "חכמה זו היא, לא פחות ולא יותר, רק סדר של שרשים, המשתלשלים ע"ד קודם ונמשך, בחוקים קבועים ומוחלטים, המתחברים וקולעים למטרה אחת מאד נעלה, הנקובה בשם "גילוי אלקותו ית', לנבראיו בעולם הזה"."

כל שאר הדברים שהיינו רוצים להשיג בעזרת חכמת הקבלה לא שייכים אליה. זה דומה לכך שניקח ספר לימוד בפיזיקה בתקווה ללמוד ממנו רפואה או שנלך לשיעורים בכימיה כדי ללמוד מדעי המדינה. גם כאן אותו הדבר: חכמת הקבלה נועדה רק כדי שנגיע לגילוי הבורא. נקודה. אם אתה רוצה בכך, הקבלה תשמש עבורך כאמצעי. אם אין לך רצון כזה, תעסוק במה שנפשך חפצה.

לפני שהתעורר בבני האדם, לפי סדר האבולוציה, הרצון לגלות את הבורא, חכמת הקבלה לא התגלתה, כדי לא לבלבל אותם.

והיום, כאשר הרצון הזה מתחיל לבוא לידי ביטוי בצורה כללית ודורש תשובה, המקובלים אומרים שהגיע הזמן וחכמת הקבלה צריכה להתגלות לעולם כאמצעי, כפיתרון.

אם אתה מחפש בקבלה ניסים, מתכונים להצלחה בחיים, דרכים לעשות את העולם יפה יותר, סודות כלשהם, מים קדושים, חוטים אדומים, הבטחות למיניהן – היא לא תעזור לך בכלום. חבל לבזבז את הזמן, עדיף שתפנה למגידות עתידות או לפסיכולוגים. חכמת הקבלה האמיתית, ולא המיסטיקה שמוכרים תחת שמה – היא רק גילוי הבורא לנברא ולא שום דבר אחר.

בעל הסולם מסביר זאת במילים פשוטות. אם יש לך את הרצון המותאם לכך – בבקשה. אז אתה צריך לשאול את המקובלים: "כיצד עליי להשתמש בחכמת הקבלה כדי לגלות את הבורא?", והם יענו שקיים התנאי של "ואהבת לרעך כמוך". צריך לארגן קבוצה ובה לממש את התנאי הזה על ידי הלימוד והעבודה ההדדית נגד האגו שלנו כדי להתעלות מעליו ולהגיע למטרה.

אבל קודם כל אנחנו חייבים לברר בשביל עצמנו, האם מטרת החיים שלי תואמת לייעודה של חכמת הקבלה. צריך להסביר את זה לאנשים בצורה ברורה ולא להשאיר מקום לבלבול. ודאי שכל אחד בודק את עצמו בעצמו והדלתות פתוחות עבור כולם. אך אם עדיין לא הבשיל באדם הרצון, אם הוא לא מוכן עכשיו לגילוי הבורא, אסור למשוך אותו בכוח פנימה.

הגישה שלנו צריכה להיות קשוחה וחד משמעית – אנחנו מתייחסים לכולם בכבוד ומחשיבים כחברים את אלה שיש להם רצון שמכוון לבורא. במידה ואין לך רצון כזה, הקבלה היא לא בשבילך – תיהנה מהעולם הזה.

היום הגיע עידן חדש: על רקע המשבר וחוסר האונים כל העולם מתחיל להכיר בכך שהוא חייב לגלות את העולם העליון, את הבורא, כי אחרת הוא לא ישרוד, לא יוכל להתקיים. זהו כבר מצב שונה, שבו אנחנו צריכים לספר לכולם במקצת על מימוש השיטה. ולכן אנחנו מתחילים ללמד את האנשים את עקרונות הערבות ההדדית, כשאנחנו מראים שניתן לעבור מצרות המשבר אל חיים של שגשוג בעזרת האיחוד ואהבת הזולת.

בפני הקהל הרחב אנחנו לא מזכירים את גילוי הבורא, ומציבים כמטרה את החיים הטובים בעולם שלנו. אולם בכך אנחנו כבר הולכים באותה הדרך: מצידנו זהו עיקרון של איחוד ישראל, התורה והבורא, וכל האחרים מלווים אותנו כשהם רוצים לסדר את חייהם כאן. בסופו של דבר, בזכות התמיכה ההדדית, כולנו נתחבר עם הכוח העליון ונגלה אותו. כך שהיום יש לנו קורס משותף עם כל האנושות.

הבעיה היא רק בכך, שההמון רואה לפניו את ההינצלות מהמשבר והשגשוג החומרי, ואנחנו רואים לפנינו את גילוי הבורא. ההבדל הוא במטרה, אך הכיוון הוא משותף.

ולכן חכמת הקבלה מתגלה לאחוז אחד של האנושות, ושיטת הערבות מיועדת לשאר 99 האחוזים. הערבות ההדדית היא אותה חכמת הקבלה, רק ללא דיוק הפרטים והכוחות המניעים אותנו. כפי שמלמדים אותנו המקובלים, אנשים שעדיין לא בשלים לכך צריכים לקבל את מה שמתאים להם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 01.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות: לא חלומות ורודים, אלא האמת של החיים
אור אחד, לבושים שונים
לשפוך את האור לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest