דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא בכמות אלא בעוצמה

לא בכמות אלא בעוצמה

Laitman_2011-03-22_1888.jpg

בעל הסולם, "ששים רבוא נשמות":
"ולענ"ד, שבאמת אין בעולם יותר מנשמה אחת, אלא מה שאמר שיש ששים רבוא נשמות וניצוצי נשמות, נראה שזה מתחלק בכח גופו של כל אחד ואחד. ובכח התורה והמצווה נזדכך הגוף, ולפי המדה שנזדכך, באותו השיעור מאירה הנשמה הכללית עליו."

כדי לאסוף את כל החלקים השבורים אני צריך לעשות מאמץ. כמות החלקים האלה היא ששים רבוא. אולם למעשה, אני אוסף אותם לא לפי הכמות, אלא לפי העוצמה. כאן העניין הוא לא מספרי, אלא עד כמה אנחנו "נצמדים" זה לזה – דרגת ההיצמדות הזאת היא שנקבעת כ"ששים רבוא". כי על ידי ההתחברות וכוח האיחוד אנחנו עולים מדרגת "זו"ן" לדרגת "אריך אנפין".

היום איננו יכולים לתאר לעצמנו את המצב הזה באור האמיתי, ולכן משתמשים בתיאורים שונים. למעשה, בעל הסולם כותב על זה, כדי שבעזרת כמה אופנים לתת לנו כיוון נכון. אני מרגיש ששים רבוא נשמות מפני שאני שבור, אחרת הכול היה עבורי מבנה אחד שלם. היום את עוצמת הקיום שלי אני מרגיש בדרגת העולם שלנו, ולא בחיים הנצחיים, מפני שלא מגיע לדרגת ששים רבוא נשמות, לא מעורר את "זו"ן" להגיע לגמר התיקון שלי, לדרגת "אריך אנפין".

מצד אחד, אני הולך בדרך הנכונה לתיקון ומצד שני, אני עדיין לא תופס את המציאות שבה קיימת רק נשמה אחת בעלת עוצמה של ששים רבוא, כלומר, שהשיגה פי תר"ך פעמים ממה שהבורא נתן לה. כאשר על רקע הקבלה הנברא מרגיש את עצמו כמשפיע לבורא, אז גדלה עוצמת המילוי, ההבנה וההרגשה שלו: "כמה אני מקבל, ממי אני מקבל, עד כמה גדולה האהבה בינינו". כך בנברא מתעורר הכלי, שגדול פי ששים רבוא מאשר קודם, ובו עוצמת האור שגדולה פי תר"ך פעמים מאשר קודם.

באופן כזה, כדי להגיע לאבחנה הנכונה של המציאות בגמר התיקון, אנחנו חייבים לראות את המצב הנוכחי שלנו כמחולק לששים רבוא חלקים ונמצא תחת 6,000 שנים – דרגות, בעוצמה של "נר דקיק" במקום האור המלא של נרנח"י, שגדול פי תר"ך מהמצב ההתחלתי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מריבוי לאיחוד
מרכיב את הפזל: מה המסר המקורי?
600,000 זה הגובה של גמר התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest