דף הבית / משבר עולמי / הלאומניות חוזרת ביתר שאת

הלאומניות חוזרת ביתר שאת

v_kurtke_100_wp.gif

ידיעה ("The Independent" אנגליה): אירופה והמזרח התיכון מתחילים להדביק אלה את אלה, וכתוצאה מכך, נוצרת בעולם סביבה של חרדה וחוסר וודאות. האירועים במדינות ערב שחלו באביב בהתחלה התקבלו באופן חיובי, אך חלפה שנה, ובסוריה, מצרים, תימן, בחריין, לוב – המלחמה על השלטון נמשכת עד היום.

האירועים של העשור האחרון עבור העולם המוסלמי היו תזכורת עגומה על האגואיזם הלאומני של מעצמות העל, במיוחד ארה"ב. בקשר ל"עולם הישן" (אירופה) הפעולות של המדינות שנמצאות בברית האירופאית היו לא עד כדי כך אכזריות, אך הביאו לא פחות עדויות לכך שהמדינות הללו יחסית לא ממש התרחקו מהתקופה שאירופה הייתה במרכז ההתנגשויות של המעצמות הנלחמות.

גם המשבר באירופה וגם המשבר במזרח התיכון הם התוצאה שאפשרה לנו להבין, לאיזו מלכודת נכנסנו, והכול תוך כדי הקשבה לשיחות מלאות האופטימיות על ההזדהות האירופאית שמשתלמת לכל הגלובליזציה.

במידת התגברות המהומות העממיות באירופה נגד פעולות השלטון, מרכז הפעילות הפוליטית יותר ויותר מסיט לכיוון המפלגות הלאומיות של אגף הימין והשמאל. עידן העימותים הלאומניים חוזר לבמה הפוליטית, הקרב מתחזק ביתר שאת, אף על פי שבעצם העידן הזה אף פעם לא הסתיים.

תגובתי: האגואיזם לא תוקן, אז למה אפשר לקוות? הוא יתגלה יותר ויותר עד שיכריח אותנו לתקן אותו על ידי שיטת החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
המלחמה תתפשט מהמזרח התיכון לכל העולם
העולם בסכנה
האבולוציה של העולם הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest