דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / להתכונן מהערב לעמוד השחר

להתכונן מהערב לעמוד השחר

צריך להשתדל שכל שיעור שלנו יהפוך לסדנה. תחילה אנחנו מאתרים את הנקודה המרכזית של החיבור בינינו, של כל הקבוצה העולמית, ומתוך הרגשת המרכז הזה, החיבור, שומעים את השיעור, מבררים את כל השאלות. אנחנו חיים בתוך האיחוד, מתוכו מעלים יחד תפילה (מ"ן) וכולנו יחד זוכים לתשובה (מ"ד), לאור. זה מחבר אותנו ומביא למצב של גילוי.

הכול תלוי בהכנה, בחיפוש אחר הנקודה המשותפת לכולנו, השכינה. לכן ההכנה לשיעור זה הדבר החשוב ביותר.

בהתאם לסדר העבודה הרוחנית היום מתחיל מהערב. אדם מסיים את ה"יום" שעבר, יוצא מעבודתו ונכנס תחת השפעת העליון שמתחיל להחליף בו כלים, רצונות, "רשימות". והאדם צריך בעצמו להכין את עצמו להצטרף לתכונת ה"בינה", ההשפעה, בכך שמשאיר פחות רגש ושכל שלו, בכך שמבצע את כל הפעולות כמו בתרדמה.

כך הוא מכין את עצמו לשינויים שמתרחשים בתוך הכלים שלו, שמתגלים דווקא ב"חושך". בערב הכול מתערבב: הטוב והרע, האור והחושך, ההשפעה והקבלה. הכול הופך להיות באופן זהה אפור ובלתי ניתן להבדלה. אבל האדם מפקיד את עצמו בידיים של העליון ו"הולך לישון". כלומר הוא מבין שחייב עכשיו לבטל את עצמו לחלוטין, כמו עובר ברחם אימו, שזה נקרא "יושב בסתר עליון".

ואז הוא, למרות הכול, יכול להמשיך ולהתעורר ב"חצות", בכך שקיבל כלים ורצונות חדשים. מתחילת הערב הוא מבצע תיקונים, ולאחר סיום השלב שבו הוא לא שולט בשליטה עצמית, הוא מקבל רצונות חדשים ומתחיל להתעורר לקראת "עמוד השחר". ואז, על ידי החיבור החדש שנקרא "קריאת שמע של שחרית", של "יוצר אור". כך הוא מתחיל את היום החדש שלו, הגילוי החדש, ההתקדמות החדשה עם כוחות רעננים.

דווקא בצורה כזאת אנחנו צריכים להכין את עצמנו לשיעור הבוקר.

מתוך הכנה לשיעור, 23.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רק ההכנה נחשבת
שיעור זו פעולה, סדנה זה אמצעי
ויהי ערב ויהיה בוקר, יום אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest