נר בלב

Laitman_2011-08-01_3566_w.jpg

שאלה: באיזה אופן הרצון לקבל יכול להשפיע?

תשובתי: לאדם יש הזדמנות לעבוד עם הרצון לקבל שלו בעל מנת להשפיע, לטובת הזולת. בעולם שלנו ישנם מצבים שאני מרגיש תלות במישהו ואז אני משתדל לגרום לו נחת רוח, למען תועלת ישירה או כדי להימנע מצרות. או שאני תופס את הזולת כחלק שלי, אם מדובר על ילד או אדם אהוב, ובמקרה כזה בכך שאני גורם לו תענוג אני כאילו גורם תענוג לעצמי ואפילו יותר. זאת אחת הצורות של השפעת האור העליון שמביא לנו הרגשה מתאימה.

ולהיפך, אם האור מסתלק, האדם שוקע לקרקעית המהות שלו, בכך שמאבד כל קשר, כל שייכות אפילו לאנשים הכי קרובים שלו. כשלוקחים מאיתנו את הרגשת הקרבה, נשאר רצון לקבל לעצמו נטו, ללא שום סנטימנטים, ואז אני לא מתחשב בכלום, חוץ מנזק אפשרי שאני יכול לגרום לעצמי.

ובאותו הזמן, האור העליון יכול להשפיע עליי באופן כזה, שפתאום יתרחש בי "שינוי פאזה": אני ארצה שלאחר יהיה טוב. ולא מפני שזה יביא לי תועלת, לא באופן אגואיסטי, אלא אני פשוט רוצה שיהיה לו טוב.

איך יכול להיות דבר כזה, אנחנו לא יודעים. אבל המקובלים מספרים על האפשרות הזאת, ויותר מכך, הם אומרים שכולנו צריכים להשיג את זה: "אין לכם ברירה אחרת. ואם אינכם רוצים לשמוע בקולנו, אז יגיעו אליכם ייסורים ואז בכל מקרה תרצו את זה".

כך או אחרת, רק האור העליון יכול להקנות לי יחס אלטרואיסטי חדש לזולת. אני בעצמי אף פעם לא ארכוש אותו.

– "אז שהאור ישפיע!"

אומרים לי, "לא, הוא ישפיע רק בתנאי שאתה תרצה את זה".

– "אבל איך אני ארצה את זה, אני הרי אגואיסט?"

– בשביל זה נתנו לך "נקודה שבלב", משהו בנוסף לרצון לקבל שלך, גרגר של הבנה. אתה בכל זאת מודה שהשפעה זה דבר מיוחד, והנר הזה, שלא נדלק על ידך, דולק בך ומעורר אותך.

וחוץ מזה, על הנקודה הזאת או הנר הזה, זורם האור העליון ומביא אותך לקבוצה, ללימוד, ממקם אותך בסביבה כזאת שמאפשרת לך להידמות לפעולות של השפעה, לצורות של השפעה. אתה כמו ילד קטן שמחקה את הגדולים – נתנו לך קצת רצון, אז תשתמש בו. בזה אתה תזמין אור שישפיע עליך חזק יותר ואתה פתאום תרכוש תכונות חדשות. אז הזולת יהפוך להיות חשוב יותר ממך עצמך, שאלה הם החברים, האנושות, הטבע והבורא.

את כל זה עושה האור, אם אנחנו מעלים בקשה לתיקון ועושים "מעשים טובים", כלומר משחקים יחד בהשפעה, כאילו שאנו רוצים אותה, ועל ידי זה מגיעים לתפילה, לדרישה: "אנחנו עשינו כל כך הרבה, ואיפה התוצאה?". ואז אנחנו מתחילים להתפלל, בכך שמבינים שרק האור ייתן לנו את צורת ההשפעה. וכך אנחנו מתקדמים קדימה.

היום אין לך שום קשר להשפעה חוץ מהמשחק הזה. כדי להשפיע על האור צריך להיות דומים לו, זה אפשרי רק על ידי חיבור ואיחוד בקבוצה. זאת היא צורת ההשפעה היחידה שאותה אתה יכול להביע, להדגים בעולם שלנו, כדי להידמות לאור ולהזמין את השפעתו עליך.

– "טוב, אנחנו אוחזים בידיים, אנחנו מאוד רוצים להתאחד. מה הלאה?".

זה לא מספיק. כי אתם הרי לא מתחברים כמו קבוצת כדורגל, אתם רוצים להרגיש צורך בהשפעה, אתה מרכינים את הראש זה בפני זה, מתאחדים. בשביל מה? כדי להגיע למשפיע. ולשם כך צריך לדעת את הדרך, צריך לבנות בצורה הנכונה את היחס אליו. לכן, קחו בבקשה ספר ותקראו איך כל זה נעשה. רוצים להיות גדולים, תקראו מה שהגדולים כותבים, איך הם נוהגים, איך מכינים פעולות של השפעה לבורא.

אם אתה באמת רוצה את זה, תשחק בזה, בדומה לילד שמשתוקק להידמות למבוגר. תתאחדו עם החברים בשווה, בכך שאתם רוצים להגיע לערבות כביטוי להשפעה הדדית, תשתוקקו כלפי מעלה להשפעה לבורא, תשתמשו במקורות ותלכו יחד אל המטרה.

אז אתם תקבלו את השפעתו של המאור המחזיר למוטב ותשיגו את הרצוי. וללא האור – דבר לא יקרה. אתה רק מעורר רצון כמה שיותר נכון, יעיל, אינטנסיבי, עד שהוא ימלא את ה"סאה", ישיג את המידה הדרושה של היגיעה, כדי שהאור יהפוך מ"אור מקיף" ל"אור פנימי". במילים אחרות, הוא יביא לתוך הרצון שלך את תכונת ההשפעה, ואת ההרגשה הזאת אתה תתפוס כאור עצמו, כחיים, כאנרגיית חיות.

אם יתנו לך הרגשה של השפעה עכשיו, זה ייראה לך כגיהינום. כל ההבדל הוא, שבזה שתיקנת את עצמך, אתה תהיה מוכן להשפעה, שמח בה, בעוד שהיום היא תסב לך רק ייסורים, תגרום לחושך שדומה למוות. כי "אור החכמה" שלא מלובש ב"אור החסדים", הוא כמו סכין, חותך את כל החיים שלך.

מידה קטנה של אור כזה גורמת לנו לירידות, בכך שמעוררת אותנו לחפש את האפשרות לעלות לחסדים. אתה נמשך למעלה, מבקש מהחברים ומהאור קצת תכונה של השפעה שתוציא אותך מהירידה, ובזה אתה מתחנן לחסד, להתלבשות של "אור החסדים". כשהוא מגיע אתה מקבל מעט כוחות חיוּת, ויוצא מתוך התהום.

לכן, האור המחזיר למוטב, נבדל מהאור שאינו מחזיר למוטב, בכך שנותן לך "מסך", כלומר, נכונות לסבול את ההשפעה ואפילו לקבל אותה כחיים אמיתיים.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להדליק את הנר שלך
רק האור יעלה אותי
רק כשתשתחרר, תרגיש שהיית עבד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest