דף הבית / משבר עולמי / האורגניזם-על המקרי הוא אגואיזם-על!

האורגניזם-על המקרי הוא אגואיזם-על!

Laitman_2011-10-11_0156.jpg

דעתו של ד.חיידט, פסיכולוג, פרופסור באוניברסיטת וירג'יניה: האנשים הם קנאים לאלטרואיזם. אנחנו, כתר הבריאה, מסוגלים להגיע לרמת היכולת לשרת לקבוצה הדומה לזאת שנצפתה אצל נמלים. אנחנו מוכנים להתאחד כדי ליצור אורגניזם-על מעבר לקשרים המשפחתיים, על בסיס זמני, אך בנסיבות מיוחדות, כמו: עימות בין קבוצתי, מלחמה, ספורט, עסקים.

אנחנו יצרנו את דימוי החברה שמכחישה את האלטרואיזם. כל מעשה של אדם או חיה שנראה אלטרואיסטי, מוסבר על ידי האגואיזם הסמוי יחד עם מבחר של קרובי משפחה או צפייה לאלטרואיזם הדדי. אך בשנים האחרונות מוכר יותר ויותר, שהחיים הם היררכיה של רמות המשכפלת את עצמה, והברירה הטבעית פועלת בו זמנית ברמות רבות. (ראו הספר "אורגניזם על" ). בכל פעם כשברמה מסוימת של היררכיה נפתרת ה"בעיה של רוכבי חינם" והאנשים יכולים להתאחד, להיות ולמות בקבוצה, נוצר אורגניזם-על. "מעברים מרחיבי לכת" כאלה נדירים בהיסטוריה של החיים על כדור הארץ, אבל אם הם התרחשו האורגניזמים-על שנוצרו היו מצליחים ביותר (תאים גרעיניים, יצורים תאיים, מושבות נמלים).

ניתן להגדיר את "אורגניזם-על אקראי" כקבוצת אנשים שבה כל אחד מוכן להקריב את עצמו לטובת הקבוצה כדי להתגבר על הקשיים או האיום היוצא מ"אורגניזם-על אקראי" אחר. זאת היכולת האנושית האצילית והנוראית ביותר. זה הסוד של ארגונים מצליחים שעובדים לפי עיקרון הכוורת, זו מטרה של הכשרה צבאית בסיסית, זה הפרס שעבורו אנשים מוכנים להצטרף למיליציות ולהקות רוק, זה החלום של הפאשיזם. הכללת המושג "אורגניזם-על אקראי" בארסנל הקוגניטיבי שלנו, עשויה להתגבר על 40 שנים של הרדוקציוניזם הביולוגי ולקבל מבט מדויק יותר על הטבע האנושי, האלטרואיזם והפוטנציאל. זה יכול להסביר את אהבתנו, שאם לא כן, היא לא שפויה, לדבקות עם משהו גדול יותר מאשר את עצמינו.

התייחסותי: איזו טעות איומה לחשוב שהתאחדות למען הישרדות, ניצחון, הגשמה של שנאה, זה אלטרואיזם! זה אגואיזם-על, ולא אורגניזם-על! והוא הפוך לאלטרואיזם. לכן האנושות עומדת בפני בחירה: להתפתח תוך כדי התגברות על הטבע האגואיסטי שלה למען התאחדות כללית באמצעות החינוך האינטגרלי, או להתאחד לקבוצות (צבאיות) עוינות (פאשיזם).

ידיעות קודמות בנושא:
מאלטרואיזם אגואיסטי – לסופר-אורגניזם ולפאשיזם
אשליה מדעית: גילויי אלטרואיזם ברובוטים
אלטרואיזם אמיתי ועזרה לזולת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest