דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים בהשפעה הם קלים ויפים

החיים בהשפעה הם קלים ויפים

laitman_2008-12-07_6468.jpg

מתוך הכנס בניו-ג'רזי

היום מתגלה בהדרגה הקשר ההדדי היותר ויותר עמוק ונוקשה בין המדינות, העמים ובני האדם. אפילו באופן אישי כולנו מקושרים בשרשראות של טבעות. אולם הבעיה היא אחרת – עדיין אין בכוחנו לממש בצורה נכונה את הקשר הזה.

המשבר הנוכחי מתרחב ומקיף את העולם. הוא לא יסתיים, על אף שרבים מבטיחים שעוד מעט הכול יסתדר. הבעיות לא ייעלמו עד שאנחנו לא נגיע לאיזון. כי סיבת המשבר היא חוסר איזון, במילים אחרות, חוסר הקשר בינינו.

וכאן מתגלה חוק הערבות. התורה מסבירה לנו, שבסופו של דבר אדם יאהב את הזולת כמו את עצמו. "אהבה" זה חיבור מערכתי נכון, כאשר כל אחד עובד לטובת כולם וביניהם שורה הסכמה מלאה. בסופו של דבר, בכך שנשיג את גמר התיקון, אנחנו שוב נהייה חלקים של נשמה אחת, בדומה לאיברי הגוף שפועלים באופן שונה לגמרי, אך נמצאים בהרמוניה אחידה ולכן הגוף חי. כל איבר ממלא את תפקידו, מבצע את העבודה שלו, אך במסגרת התוכנית הכללית שמקיפה ומחייבת את כולם לשיתוף פעולה הדדי. ולהיפך, במקרה של חוסר איזון בין חלקי הגוף, מופיעות המחלות.

לפי אותו העיקרון צריך להתייחס לתיקון שלנו. היום אני נמצא באגו מוחלט – אני רוצה שכולם "יסתובבו" לפי הציווי שלי, יבצעו את הרצון שלי ויחשבו כמוני. כולנו מתחילים את דרכנו מהמצב הזה.

בשלב הראשון של העבודה על עצמי אני צריך לצאת לדרגת "חפץ חסד" – אני לא מפריע לאחרים, ובדומה לגלגל שיניים, מסתובב בחופשיות בהתאם לרצונות של הזולת. תעשו איתי מה שאתם רוצים, אני מוכן "להסתובב" לפי רצונכם כאילו שאין לי רצונות משלי, כאילו שזה בכלל לא אני, אלא כוח עזר המיועד עבורכם.

אנחנו מדברים על מדרגה גבוהה מאוד. מפני שאני צריך לעבוד עם האגו שלי כך, שהוא לא יפריע לי לשרת את האחרים. ולצורך זה אני צריך לדעת את הרצונות הזרים ולא להפריע לאף אחד במימוש שלהם, בכך שאני שומר על ניטראליות מוחלטת. מדובר על תיקון גדול מאוד שבמהלכו אני מרכיב על הרצון שלי "מסך", בדרגות אפס, אחת ושתיים.

ובהמשך אני עולה למדרגה הבאה – כשאת הרצונות שלי, היכולות, התכונות, את כל הפוטנציאל של הכוחות והאנרגיה שלי אני מפנה לטובת האחרים. עכשיו האגו שלי לא סתם מנוטרל, אני לא סתם מסתובב בחופשיות על הציר, אלא מחובר למנוע עצמי שעובד לטובתם. וזוהי דרגת האהבה – אני נותן הכול לטובתכם.

הדרך הזאת עוברת מהעולם שלנו ועד עולם אין סוף דרך 125 מדרגות. את חלקן אני מממש בדרגת "חפץ חסד", בהיותי ניטראלי, ואת החלק האחר כבר משקיע את כל כוחותיי באופן פעיל לטובת הזולת. בשלב הראשון אני מתקן 248 רצונות ובשלב השני, 365 רצונות. בכללות, תיקון 613 הרצונות נקרא "קיום מצוות". כך הרצון הכללי מתחלק בהתאם למבנה הפנימי שלי.

וכל זה בכדי להשיג ערבות מלאה ושלמה, כאשר אני בהרמוניה אשתף פעולה באופן הדדי עם כולם, בדיוק כמו כל אחד אחר.

מכאן נעשה מובן, לאיזה תיקון צריכה לבוא האנושות – כל אחד ירגיש בתוכו, יכלול בתוכו את כל המציאות עד להזדהות עצמית מלאה איתה. לכן בזמנינו מתגלה חכמת הקבלה: כי אם אנחנו לא יודעים כיצד לממש את זה, אז הדרך שלנו תהיה מאוד ארוכה וכואבת, וזו בעיקרון תהיה "דרך ייסורים".

אך אם אנחנו משתדלים לפעול בקבוצה, הדרך שלנו לא תהיה פשוטה, אבל טובה. אנחנו מתאספים יחד, נכללים זה בזה, מזמינים את המאור והוא עובד עלינו, משפיע עלינו, מעורר אותנו. בהתכללות ההדדית אנחנו מאפשרים לאור לעשות את עבודתו.

ובזה כל השיטה – אתה לא יודע ולא מבין כלום, לא מסוגל לכלום, אבל רוצה "לבלוע" את כל התענוגים, ועליך רק ללמוד להזמין את האור. אם תלמד, תשיג הצלחה בקלות ובצורה יפה, בשמחה ביחד עם כולם.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בניו ג'רזי, 12.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הטוב ביותר לחברים
לתפוס עם השיניים או להתחבר בגלגלי שיניים
אז מה בדיוק אני קובע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest