דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזמנה חדשה לפרעה

הזמנה חדשה לפרעה

קבלת התורה מסמלת השגת הבורא, שמתגלה בתוך הקשר שלנו זה עם זה. האירועים בהר סיני מעידים על התנאים המיוחדים שצריך לשם כך לבצע: להרגיש את הגלות מתוך המצב של חיבור ואיחוד, חוסר הרגשת הבורא, שמתגלה בתוך החיבור הזה, עד לכזאת מידה, עד ש"וייאנחו בני ישראל מהעבודה הזאת".

וכל זה תחת מכות פרעה שדרכן אנחנו עוברים, בכך שמנסים להתחבר, למרות הדחייה, אי הנעימות, השנאה והאפשרות שניתנת לאגו לברוח. אולם בכל זאת אנחנו משתוקקים לחיבור ומוכנים לכל צורה שלו, רק שהוא יתממש.

ואז אנחנו מגיעים לקריעת ים סוף ולמעמד הר סיני. למרות שמצפה לנו עוד דרך ארוכה, כדי להתקרב למצב הזה. וכאשר אנחנו מתאספים בהר סיני (הר של שנאה), זה אומר, שאנחנו סוף סוף הצלחנו להתאחד סביב השנאה שלנו, לקבל את תנאי הערבות: להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד". בתנאים כאלה מתגלה לנו כוח התיקון.

יוצא, שכדי לרכוש את הכוח הזה, צריך לעבור המון אבחנות, בזה שכל הזמן מגדילים ומבררים את הדרישה שלנו, כלומר, בונים כלי הראוי לתיקון, גם במוח וגם בלב. כאשר אנחנו נבין, שרק זה מה שדרוש לנו ולא שום דבר אחר, אז אנחנו נקבל את שיטת התיקון שמתבהרת ואת הכוח שמאפשר ללכת למעלה מהדעת.

עם הכוח הזה אנחנו כבר יכולים להילחם נגד האגו שכל הזמן ממשיך לגדול, אבל עכשיו באופן הכרתי ובהבנה. מובן, שב"קו שמאל" אנחנו מגלים דברים לא נעימים ומגלים את הרע החדש, אבל אחר כך מתקנים אותו ב"קו ימין". כך אנחנו בהדרגה לומדים איך לתקן את כל האגו, כדי להיכנס סוף סוף לארץ ישראל.

הרגע המכריע ביותר בעבודה הזאת מגיע לאחר ההתפעלות והעלייה, שמושגים כתוצאה מהכנס הגדול. כי אחריו מגיע שלב חדש שמתחיל מהכבדת הלב, הזמנה חדשה ללכת אל "פרעה", שנהיה עוד יותר אכזרי. וכאן, קודם כל, חשובה המוכנות להכניע את עצמך ולקבל את התהליך הזה. למרות שאנחנו עדיין לא מרגישים שהמצבים האלה בהחלט דרושים לנו, אבל חייבים לקבל אותם כהכרחיים, כלומר, להאמין למורה העליון שהוא מוביל אותנו בצורה נכונה קדימה.

זה הבורא שמכביד את לב פרעה, וכאן אנחנו חייבים לעלות למדרגה מסוימת של ביטול עצמי והכנעה, בכך שמקבלים את ההכבדה הזאת ועובדים בשפלות. צריכים להסכים עם זה שאין עוד מלבדו ולשאוף להישאר בחיבור, ולא משנה איזה מצב קשה יבוא.

הניסיונות הקשים האלה ניתנים בדרך כלל לאחר מפגשים גדולים, לאחר התפעלות והרגשת חיבור כלליים. אבל צריך להבין שמצבים קשים שמגיעים אחר כך, זהו הזמן של העבודה האמיתית. עכשיו ניתנת לך ההזדמנות להתייחס בצורה הנכונה להתגלות היצר הרע החדש, ל"רשימו" השבור החדש, שאיתו אתה צריך לעבוד.

אבל הלב והמוח שוכחים את זה והאדם לא מבין שום דבר ומתבלבל, בזה שחושב שכל מה שמתרחש זה אמיתי ולא משחק מלמעלה. וכאן חייבת לבוא לעזרתו הידיעה הכללית של הקבוצה, התמיכה ההדדית. חוץ מהרגשה מעורפלת ובלבול שחווה כל אחד, הוא צריך לקבל מהקבוצה נקודת מבט שנייה, מחוץ לבלבול הזה, כדי להראות מהיכן מגיע המצב המיוחד וכל הבלבול הזה. כי הוא נובע מה"רשימו" החדש שהבורא בכוונה מגלה לנו כדי שאנחנו נוכל לקבל אותו בצורה נכונה.

כל ההתפתחות מתקדמת לפי שלבי ההוי"ה, החל מ"קוצו של יוד", שבכלל אינו ידוע לנו. אחר כך מגיע שלב של "י- ה", התפתחות מלמעלה למטה, ואחר כך "ו – ה", ההכנה, התפיסה והתגובה שלנו מלמטה. לכן כאשר המצב החדש מתלבש בנו בדרגות של "י – ה", חשוב מאוד ללמוד לקבל אותו בצורה נכונה. לא כולם עדיין מסוגלים לעשות זאת, אבל צריך להאשים בזה את הכוח הכללי של הקבוצה ולא אותם, על כך שהוא לא סיפק תמיכה, ידע והרגשה מספקת לכולם, שכל המצבים האלה ניתנים לנו במטרה להתקדם.

מתוך שיעור על אגרת של רב"ש, 15.05.2012 "שמעתי", 09.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
למצרים כקבוצה, ממצרים כעם
אסור לסגת
שני עולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest