דף הבית / חינוך, ילדים / החלומות מתגשמים

החלומות מתגשמים

Laitman_2011-06_moskva_6160.jpg

בראש ובראשונה, בראשה של כל השכלה, איזו שלא תהיה, חייבים להעמיד את החינוך! להוכיח לאנשים שאחרת אנחנו והעולם כולו לא נשרוד במשבר הכללי המשותף שלנו.

צריך להעלות את החשיבות של הזהות שלהם, כי הם הרי עושים עבודה מיוחדת, הם מהווים דוגמה לכולם. זה יכול להיות אפילו רעיון עירוני גם לאומי וגם מדיני.

במקביל לכך, שלאוכלוסייה ניתנים כלים כלשהם בידיים, כדי ליישר הרבה בעיות חברתיות, צריך למשוך לעבודה מומחים שיודעים כיצד לגשת לאנשים, להצית, להעלות אותם.

כי ברגע שאנשים מתחילים לשמוע על אינטגראציה (שילוב), על שיתוף פעולה הדדי, על תמיכה, על חברה שבנויה בצורת מעגל, שבה כולם שווים, אז כמה שהם לא יהיו כועסים ומרירים היום, הם בכל זאת יקבלו את זה טוב. אם למשל נדבר על עיר ברוסיה, אז כמה שהאוכלוסייה שלה לא השתנתה ב- 20 השנים האחרונות, בכל זאת נמצאת בתוכה התחלה של שותפות. אני בטוח, שעמוק בנשמתם האנשים היו רוצים לחזור לזה. פשוט תלשו אותם, זרקו אותם מכל מה שהיה פעם.

זה בכל זאת עָם שיש לו תרבות משותפת, שורשים משותפים, רצון משותף לגלות, להראות את עצמם, להתגאות בעצמם, ליצור משהו, לעשות משהו מעצמם. מה גם, שעכשיו, בתנאים של המשבר העולמי, מתגלה אצלם ההזדמנות לעשות משהו מיוחד שאיש לא עשה אף פעם בשום מקום, ועוד בצורה חכמה, רצינית, מפוכחת, בכך שמתבססים על הצורך וההכרח שהטבע מעמיד לפנינו.

מתוך השיחה "עיר ניסיונית, יציאה מהמשבר", 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שלא תהיה פאניקה
הכול מתחיל ונגמר בחינוך
סימני התנועה לאינטגרציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest