דף הבית / משבר עולמי / עשר השיטות לעשות מניפולציה באנשים

עשר השיטות לעשות מניפולציה באנשים

Laitman_2011-07-25_7044_w.jpg

דעתו של נ.חומסקי, בלשן, פילוסוף, פרשן פוליטי, פרופסור MTI: עשר השיטות לעשות מניפולציה באנשים באמצעות המדיה.

1. הסחת דעת

האמצעי העיקרי בניהול החברה הוא להסיח את דעתם של האנשים מבעיות והחלטות חשובות המתקבלות על ידי הממשל, ולמלא אותם בהודעות חסרות חשיבות, בהתמדה למשוך את תשומת ליבם של האזרחים לנושאים חסרי ערך במקום לבעיות החברתיות האמיתיות, לשאוף לכך שהאזרחים יהיו כל הזמן עסוקים במשהו ולא יישאר להם זמן לחשוב, כמו חיות – מהמרעה ישר לרפת.

2. ליצור בעיות ולהציע החלטות

מייצרים בעיה שהיא סיטואציה מלאכותית על מנת לעורר בתוך האוכלוסייה את התגובה הרצויה כדי שהיא בעצמה תדרוש לנקוט בצעדים הנחוצים לשלטון. לדוגמה, לעורר אלימות או לארגן פעולות טרור עקובי דם, כדי שהאזרחים ידרשו לחוקק חוקים שמגבירים את הביטחון ויישום המדיניות שפוגעת בזכויות האזרח. דוגמה אחרת היא לגרום למשבר כלכלי, בכדי להכריח את האוכלוסייה לקבל כבלתי נמנעת את הפגיעה בזכויות הסוציאליות והצמצום בשירותים הניתנים על ידי הרשויות.

3. שיטת היישום ההדרגתי

לגרום להפנמת תנאים כלכליים-חברתיים חדשים על ידי יישומם בהדרגה, יום אחר יום, שנה אחר שנה – צמצום בתפקידים של המדינה, הפרטה, חוסר ביטחון, חוסר יציבות, אבטלה המונית, משכורת שכבר לא מאפשרת להתקיים בצורה מכובדת. אילו כל זה היה קורה בבת אחת, זה יכול היה לגרום למהפכה.

4. דחיית יישום

להציג את ההחלטה הלא פופולרית כהכרחית, אבל בעתיד. העם מאמין שמחר יהיה יותר טוב ואולי יהיה אפשר להימנע מהקורבן. זה מאפשר לעם להתרגל למחשבות על השינויים ולקבל אותן בהבנה כשיגיע הזמן.

5. לפנות לעם כמו לילדים קטנים

להשתמש בנאומים, בטיעונים, בדימויים, במילים ואינטונציות כמו שמדברים עם ילדים, מכיוון שזה מביא לתפיסה פשטנית ולא ביקורתיות, אלה תכונות שמאפיינות ילדים.

6. להסתמך על הרגש ולא על השכל

להשפיע על הרגשות כדי לחסום את החשיבה הראציונלית והביקורתית. הערעור של הרגשות פותח כניסה לתת-מודע, שמאפשר להחדיר לתוכה מחשבות, רצונות, פחדים, חששות, כפיה, דפוסי התנהגות.

7. לשמר בורות ובינוניות באנשים

להביא לכך שהאנשים לא יהיו מסוגלים להבין את שיטות המניפולציה שבהם. איכות ההשכלה צריכה להיות נמוכה, כדי שהבורות תשמש כמחסום שמפריד בין השכבות הגבוהות והנמוכות שלא ניתן למעבר.

8. לעורר באזרחים את הערצת הבינוניות

להחדיר לאוכלוסיה מחשבות שזה אופנתי להיות טיפש, וולגרי וחסר נימוסים. לעודד בינוניות במדיה.

9. להגביר את תחושת האשמה

להביא את האדם להאמין שרק הוא בעצמו אשם בצרותיו בעקבות חוסר כישרונותיו ומאמציו. כתוצאה מכך, במקום לקום נגד המערכת הכלכלית, האדם מאשים את עצמו בכול, מה שגורם לדיכאון וקיפאון מצידו, זאת אומרת, מרחיק אותו ממצב הרוח המהפכני.

10. לדעת על אנשים יותר מאשר הם יודעים על עצמם

בזכות הניורוביולוגיה והפסיכולוגיה המעשית השלטונות צברו ידע על נפש האדם. כתוצאה מכך, יש להם יותר כוח בשליטה על אנשים מאשר לאנשים עצמם.

התייחסותי: כל זה נכון כלפי האגו הגובר, אך תקופתו מתקרבת לסופה ושיטות המניפולציה האלה מתגלות כחסרות תועלת, כיוון שנולדה המערכת האינטגרלית, ולא האנשים הבודדים, וחוקי הקשר ביניהם אינם נשלטים על ידי הממשלות האגואיסטיות והמדיה.

ידיעות קודמות בנושא:
עשר השיטות לעשות מניפולציה על אנשים
התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך
מה מלמדים אותנו כלי התקשורת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest