אור וחושך

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

שאלה: כל עוד אני נמצא בשלב ההכנה, ורצונותיי אינם מתוקנים, האם כל הזמן ארגיש חושך?

תשובתי: איך אתה יכול להרגיש חושך, אם אינך יודע, מה זה אור? בינתיים חשוך לך, רק בגלל שרע לך ללא מילוי בתוך הרצון ליהנות שלך. אבל אין זה חושך רוחני – זהו חושך אגואיסטי. ואילו הזוהר מדבר על חושך אחר – כשאני רוצה להאיר את הרצונות שלי באהבה לזולת, בהשפעה, באיחוד איתו. אני רוצה אור, שיגלה את הקשר שבינינו – אור עליון.

מה לפי הבנתך זה אור ומה זה חושך? כשאני מגלה בתוכי את הרע, את האגו, את היצר הרע, עובד על עצמי ורוצה להתחבר עם אנשים אחרים, בכדי להשפיע להם, ולא מצליח – זה מסמל עבורי לילה, אני שוקע בחושך – של האגואיזם.

אם, בלילה החשוך הזה של הרצונות האגואיסטיים, אני משקיע מאמצים, לומד ורוצה שיבוא האור ויתקן את היחס שלי כלפי אנשים אחרים, אם אני מחשיב את האהבה כלפי אחרים כאור וכיום, אז הלילה הזה נעלם בהדרגה, ומופיעה הארה חלשה, אשר נקראת עמוד השחר.

אני מתחיל להרגיש ביחס שלי כלפי אחרים, שאני באמת רוצה להשפיע להם… אני מרגיש אותם כיותר קרובים אלי. אני מבין, שהאור מסמל השפעה לזולת, יחס טוב, הרגשה, שכולם חלקים ממני. ברצונות האלה רציתי להרגיש אהבה וכל טוב, ולא הצלחתי. לכן היה לי כל כך חשוך. ועכשיו אני, באותם הרצונות, מרגיש, שאני יכול להתייחס לזולת בכל טוב. וזה אומר, שמאיר לי בהם אור!

אז במה ההבדל בין חושך לאור ? רק ביחס שלי – האם אני יכול להשפיע לזולת ברצונות האלה או לא. וזה נקרא אור רוחני.

צריך, שיבוא אלי אור מקיף ויתקן את התפיסה שלי, את המחשבה שלי, את היחס שלי, את קביעת הטוב והרע: מה זה בשבילי אור וחושך, לילה ובוקר. כי ברוחניות הכול נמדד ביחס לכוח ההשפעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
כל החיים – בין שני אורות
"שלחני כי עלה השחר"
אל תגנבו מעצמכם

2 comments

  1. למה הרב מתכוון להיות בחושך? וכך עושים את העבודה? חושך הכוונה ההרגשות המתסכלות של כל אחד או חושך הכוונה במימיד החושך?

  2. חושך בחכמת הקבלה הינו מצב רוחני, מומלץ לקרוא על כך בפוסט: אל תפחד ממצב של "חושך מצרים".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest