דף הבית / משבר עולמי / איזה אזרחות יש למוח שלך?

איזה אזרחות יש למוח שלך?

Laitman_2010-11-10_8190_us.jpg

דעתו של י. אלכסנדרוב, פרופסור: אם אנחנו מכניסים את עצמינו לתרבויות שונות, המוח שלנו עובד אחרת, הוא תלוי בסביבה התרבותית. כשאנחנו מתפתחים בתוך תרבות זו או אחרת, אנחנו מעצבים בתוכנו פעולות התנהגותיות. הסביבה מציבה בעיות, ומין האדם מעצב את מוחו לפתרונן. לכן בכל חברה, זמן, אומה יש סוג המוח המתאים! ליברל ושמרני, דתי ואתיאיסט, הם אנשים שונים לחלוטין!

השפה מגדירה הרבה, הרבה תלוי בשפה, ערבוב השפות בתקופת מגדל בבל לא היה עונש עבור האנושות אלא העשיר אותה, האנושות קיבלה מבט רבגוני והדדי על העולם. השפות יצרו מבט שונה על העולם.

מדענים אמריקאים ורוסים מסווגים אובייקטים בצורה שונה. במערב מסווגים את האובייקטים על פי מינם, ברוסיה על פי תפקידם. רוסים ותושבי דרום מזרח אסיה תלויים בסביבה, תושבי המערב הם בלתי תלויים, לכן הראשונים הם קולקטיביים, והשניים הם אינדיבידואליים. הראשונים הם הוליסטים (תופסים את כל מבנה כולו, לוקחים בחשבון את הסביבה), והשניים הם אנאליטיקאים, חוקרים את האובייקטים הבודדים ותכונתם ללא קשר לסביבה.

האמת היא אחת, אבל האנשים ששייכים לתרבויות שונות מסתכלים עליה מזוויות שונות. הרוסים בתור הוליסטיים, מותאמים ליצור מערכות גלובליות, לסמן דרכים חדשות, מה שחשוב לתחילת התהליך המדעי, לתיאוריית ההתפתחות. אך התרבות המערבית עושה אותם אנליטיקאים ואנשים פרקטיים. (לכן לרוסיה אין כסף).

במזרח שוברים פיסות מהאמת המשותפת לכולם – רעיונות חדשים, מגמות פילוסופיות, כיוונים. והמשך לא מעניין אותם. בעוד שהמוח המערבי האנליטי עוסק בליישם את זה בפועל.

רוסיה ואירופה הן מזרח ומערב, אך בכל מדינה מעמד הביניים קרוב יותר למערב, ומעמד הפועלים מכוון למנטליות הלא מערבית.

ברוסיה המוסר נכלל בכל הקונצפציות החברתיות, אפילו בקונצפציות של ידע ואינטליגנציה. הקונצפציה המערבית של אדם חכם אינה כוללת את המוסר והאתיקה שלו, בעוד שאצל תושבי רוסיה למרכיב המוסרי יש משקל הגדול ביותר: בין אם הוא בן אדם טוב, הגון. לכן בשביל הרוסים הפתרון של הדילמה המוסרית זה עניין מורכב מאוד בהשוואה למערב.

התייחסותי: המחקר מדבר על אנשים "ארציים", ולא על מצבים שבהשפעתו של "האור המקיף" מתפתחים אצל האדם החשיבה ומערכת ערכים חדשה שהן מעל העולם שלנו, במקרה שהאדם יוצא מעצמו, שהוא נהיה חלק מהמערכת העליונה, הנשמה וכל מאפייניו הארציים (האגואיסטיים) נעלמים בתוך התרבות העליונה המשותפת של השפעה ואהבה מעל עצמו.

ידיעות קודמות בנושא:
תנאי הישרדות
גלובליזציה "שלנו" ו"שלהם"
ההתפתחות שמעבר לגבולות התיאוריה של דרווין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest