דף הבית / חינוך, ילדים / התמזגות הקבוצות

התמזגות הקבוצות

2012-03-25_748_w.jpg

שאלה: נניח, שבאזור אחד ישנן עשרות קבוצות שעוסקות בלימוד אינטגרלי. איך הן תתמזגנה אחר כך לאחד שלם?

תשובתי: היום, כשקיימים אמצעי תקשורת כאלה עוצמתיים, אנחנו פשוט צריכים להמציא הרבה משחקים, התחברויות הדדיות, בדומה לכל מיני הופעות טלוויזיוניות, כל מיני תוכניות "מושכות". ליצור מצב שכל מיני קבוצות שונות נפגשות ומשתפות פעולה ביניהן, האנשים בהן מתחילים להראות לנו את האפשרות לשנות זה את זה, מי מהם ובאיזו צורה ממקם את עצמו כדי לכוון בצורה מסוימת כלפי האחרים.

בעיקרון, אחר כך הקבוצות מתמוססות באופן טבעי ביניהן. הן לא נשארות לתמיד סטאטיות כמו ארגון מאובן, חברה, עיר, בית, או איחוד מימי הביניים. לא. בסופו של דבר זו תהיה חברה, שבה המון בני אדם או כולם ממש (אני מדבר על העתיד), יבינו באיזה אופן הם יכולים לבנות כל פעם מצב תחתיהם ולמען אחרים.

וכאשר הם יבינו זאת, יהיה להם ברור איך לשתף פעולה ולתקשר זה עם זה. כלומר, כל שיתוף פעולה ביניהם יהיה כזה כדי לעזור לעצמם ולאחרים להיות נכונים, מקושרים הדדית באופן מקסימלי ואינטגרלי. בכל רגע להביא את עצמם לאינטגראציה, לחיבור, עם האחרים ובאופן כזה כל הזמן להרגיש את עצמם באיחוד, שכבר יורגש ויובן על ידם כמצב אחר לחלוטין של העולם ושל עצמם.

באיחוד הזה הם ירגישו את עצמם מעל לעולם שלנו, כאילו ששוחים בתרכיז אנושי אחר, שבו קיימים חוקי התנהגות אחרים, מה שנקרא "חוקי מעבר", חוקי איחוד, שילוב.

בכך שהם תומכים זה בזה וכל הזמן נמצאים מעל לאגו שלהם, הם מתחילים להרגיש סוג אחר של מציאות.

כאשר את האדם כל הזמן מקיפים אנשים שמסכימים לכזה סוג של משחק, אז בהדרגה מתוך המשחק הזה נוצר סוג חדש לחלוטין של תקשורת ואחר כך הרגשת מרחב אחר, שבו אנחנו לא מקבלים מאחרים אלא נותנים לאחרים, עובדים בכיוון ההפוך מזה של היום.

הכיוון החדש הזה מאפשר לנו להשתחרר מהמוגבלות שלנו, אני מסתכל על כל מצב לא כמו על מצב שמאלץ אותי, שמציע לי לקחת לעצמי מבחוץ, אלא להיפך, כעל מצב שמציע לי לצאת מתוך עצמי, להפוך להיות יותר חופשי, לא לכוד בתוך עצמי, לא מוגבל. מה גם שכל השאר תומכים בי בזה. בסופו של דבר אני מגיע למצב נוח ובלתי מוגבל. הוא לא מחייב אותי לשום דבר, אלא להיפך, נותן לי אפשרות להרגיש את עצמי חופשי.

אני מדבר על כאלה יחסים בין בני אדם, שהיום אנחנו בינתיים עוד לא רואים בשום מקום, אך אם אנחנו נלמד את האנשים כאלה יחסים הדדיים, בסופו של דבר הם יימשכו למצב כזה. וכשיהיו הרבה אנשים כאלה, אז הם יתגברו על ההתנגדויות האגואיסטיות שלהם, ויצליחו לתקשר ביניהם מעל לאגו שלהם במשטר החדש וירגישו בו את המציאות העליונה. לכך צריך להביא את האנשים.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 27.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אופן בניית הקבוצות
בחירת הקבוצה
חזרה ארוכה הביתה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest