דף הבית / אהבה / זוגיות / מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

Laitman_2011-02-25_9196.jpg

היום האושר של האדם תלוי ביחסים שלו עם הסביבה, האם הוא ימצא את המקום הנכון שלו בחברה. ולכן אנחנו רואים שאדם יוצא בהדרגה מהתא המשפחתי הקטן.

בעבר כל החיים היו קשורים עם המשפחה, ולא רק הנשים, אלא גם הגברים. הבעל היה הולך בבוקר לאיזה מפעל, כדי לחזור בערב לאשתו וילדיו, לעבודת משק חלקית, וסביב זה סובבו כל החיים.

אך יום אחד האידיליה הפסטורלית הזאת הסתיימה. אנחנו יצאנו מהבית אל העולם הרחב, התחלנו לטייל, להכיר את העולם. מצד שני, בזכות אמצעי התקשורת המודרניים, העולם הזה החל להתפרץ הישר לתוך בתינו. בסופו של דבר, כולנו מצאנו את עצמנו מקושרים ביחסים תעשייתיים, כלכליים ופיננסיים. המעגל נסגר, וכולנו, גם הגברים וגם הנשים, חייבים להתחבר בינינו ודרך החיבור הזה לחזור לקשר משפחתי, אבל בדרגה חדשה.

ולשם כך, כל אחד צריך ללמוד: איפה אנחנו חיים, באיזה מצב, באיזה עולם, למה בעולם מתרחשים כאלה תהליכים, ומה אנחנו צריכים לעשות. באיזו צורה הטבע מקדם אותנו מבלי שנותן לנו אפשרות להתנגד? ואז אנחנו רואים שאנחנו צריכים ליצור קשרים יותר הדוקים: באמצעות כלי התקשורת, ההשכלה המיוחדת.

ובסופו של דבר, אנחנו חוזרים חזרה הביתה, חופשיים ועצמאיים, שפעם יצאנו אל העולם הפתוח בכך שהשתחררנו מהבית והמשפחה, בכך שקרענו את כל הקשרים המשפחתיים. אנחנו שוב חוזרים לחיים יותר רגועים, מדודים, לקשר זה עם זה, אולם בצורה אחרת. כל אחד מאיתנו נשאר חופשי, ומתוך החופש הזה וההבנה, מראיית העתיד, אנחנו קובעים לעצמנו קשר של כל בני האדם מסביב לעולם ובתוך כל משפחה.

האדם פתאום יראה שיש משמעות במשפחה, שיש יתרונות יותר גדולים וטוב יותר לחיות במשפחה. ואז הוא ימצא לעצמו בת זוג שקרובה אליו ברוח החדשה, שאותה הוא יקבל בזכות ההשכלה הגלובלית, ושוב יבנה משפחה.

אנחנו נתחיל להבין מה זה אומר להתחבר מעל לכל ההבדלים בינינו. אנחנו למדנו לבנות קשרים בין כל המדינות, כל העמים, בכך שמרגישים תלות הדדית. ובאותה ההבנה אני מתייחס עכשיו לאישה שבחרתי לעצמי בתור בת זוג.

אני רואה שאנחנו שונים זה מזו, אך אין ברירה. אנחנו כבר קיבלנו את החינוך המתאים ויודעים איך ליצור חיבור מעל לכל ההבדלים. לכן אנחנו בונים משפחה אחרת לגמרי: יותר סובלנית, שבה שנינו מבינים בשביל מה דרושה לנו משפחה וכיצד היא צריכה להיראות.

אנחנו עוברים מעין תקופת מעבר אפילה, ושוב חוזרים למשפחה, אבל כבר על בסיס ההבנה ש"על כל פשעים תכסה אהבה". כאילו שאנחנו מתקינים תוכנית חדשה, מטעינים מחדש את המחשב ומתחילים לעבוד מחדש!

ואז אנחנו נרגיש רווח גדול מאוד, בכך שאנחנו מולידים ומחנכים ילדים. הוא לא יהיה רווח גשמי, אלא רווח רוחני, כי בזה אני ממשיך את עצמי, אני ארגיש איפה החלק הרוחני-הפנימי שלי חי בתוך הילדים.

בכך שאנחנו מתחילים להתחבר עם כל העולם, אנחנו נרגיש איך בתוך כל הקשרים האלה שבינינו פועלים כוחות חדשים. אנחנו נרגיש את המימד הבא, השדה היחיד של החיבור, האהבה, כזה שדה קשר שפועל מעל לזמן ומקום, בכך שמחבר אותנו פנימית ולא גופנית. זה חיבור של רצונות, נשמות ולא של גופים פיזיים.

ואז אני ארגיש שהילדים שאותם אני מחנך, בכך שאני מכין אותם להתכלל באותה הרשת הכללית, כך אני ממשיך את הדרך שלי. אני אתייחס אליהם כאל פעולות של הנשמה שלי, בכך שאני מוליד ומחנך אותם רוחנית. לאחר שהם יעברו התפתחות פיזית מהירה, שדרושה לגוף הגשמי, נניח עד גיל 5-6, הם יתחילו לקבל חינוך רוחני, ילמדו על הקשר הפנימי בין כולם.

אני ארגיש, שבזה שאני שולח אותם להתחבר עם כל העולם, אני כך ממשיך את הנשמה שלי. זה הקשר שקיים מעל לחיים והמוות. אנחנו נרגיש את עצמנו חיים במימד חדש, בדרגה של הטבע הנצחי והשלם.

אנחנו נפסיק להרגיש בכלל את החיים והמוות הגשמיים. כי בכך שאנחנו נכללים ברשת קשר כללית בינינו, אנחנו מתנתקים מהרגשות של הגופים העצמיים שלנו. אני מתחיל להרגיש את האחרים, את כל מי שנמצא מחוצה לי, כאילו את עצמי. ובהדרגה אני מתנתק מהרגשה עצמית ובהתחלה מרגיש את עצמנו יחד, ואחר כך בכלל רק אותם, בכך שאני חי בתוכם. עד לכזאת מידה שאני בכלל לא מרגיש שהגוף שלי שייך לי.

בתוך האדם מתרחש מהפך פסיכולוגי, מהפכה אמיתית, שמעלה אותו לדרגה חדשה של תפיסת המציאות. בדומה לאבן דוממת שלא מרגישה מה זה צומח, והצומח לא מרגיש מה זה אומר להיות חיה, וגם הבהמה לא מרגישה מה זה אומר להיות אדם. אנחנו עולים לדרגת ה"אדם", מלשון "דומה" לטבע הגלובלי.

מתוך שיחה מס' 19 על החיים החדשים, 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ברית על בסיס קרבה של הנשמות
חתונה לפי חשבון רוחני
משפחה גדולה סביב שולחן עגול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest