דף הבית / אהבה / זוגיות / פתיתי השלג הראשונים של החורף הדמוגרפי

פתיתי השלג הראשונים של החורף הדמוגרפי

laitman_2009-08-04_9975.jpg

השיחה הזאת מוקדשת לנשים, והנושא החשוב ביותר עבורן הוא המשפחה, שחווה בזמנינו משבר קשה. מספר הגירושין והאנשים שבכלל לא רוצים להקים משפחות ולהוליד ילדים, הולך וגדל כל הזמן.

מה גם, שבקרב הנשים עצמן, ישנן כאלה שמעדיפות להקדיש את חייהן לקריירה ומלכתחילה אינן רוצות לקשור את עצמן עם ילדים. חוץ מזה, יותר ויותר נשים שמגיעות לגיל 30-35 וחולמות על הקמת משפחה וילדים, סובלות מכך שאינן יכולות למצוא לעצמן שותף ולהתחתן. ובקרב הנשים שכבר יש להן משפחה וילדים, יותר ויותר נהיית נפוצה הדעה שגירושין זה הפיתרון הקל והטוב ביותר לכל הבעיות.

מכאן רואים, שאנחנו בכלל ניצבים בפני איום של היעלמות המשפחה כתא חברתי. הילודה ירדה עד לכזאת מידה שהמאה ה- 21 מאיימת עלינו ב"חורף דמוגרפי", ואילו אוכלוסיית כדור הארץ הולכת ומזדקנת. מה היא הסיבה והאם יש לנו מוצא מהמצב הזה?

העניין הוא, שכל ההתפתחות שלנו מתרחשת כתוצאה מהאגו הגדל. במשך אלפי שנים של ההיסטוריה שלנו אנחנו עברנו דרך ארוכה, בכך שעברנו מערכים מסוימים לערכים אחרים: השתוקקנו לעושר, שליטה, ידע ומושכלות. ובימינו נוצר כזה מצב, שהאדם כבר לא כל כך שואף לכסף, ולא לשליטה ולא לידע. הכול נמצא במשבר, ולמעשה זהו משבר פנימי בתוך האדם.

הייאוש והדיכאון, הופכות למחלות הפופולאריות ביותר בעולם. בני אדם לא רוצים להתחתן, ללדת ילדים. ילדים לא רוצים לחיות עם ההורים, מתרחש כזה קרע עמוק בין הדורות שלא היה אף פעם קודם לכן. כלומר, אנחנו רואים שבאדם המודרני מופיעה איזו דרישה שונה לחלוטין, ובאמת, אפשר לקרוא לזה הסיום של המשפחה, "חורף דמוגרפי".

כך זה מתרחש בכל מקום, בכל המדינות, והופך להיות ברור שזאת אינה מקריות, אלא תוכנית שנמצאת בתוך הטבע שמביאה אותנו להתפתחות כזאת. כל אחד רוצה להתבודד, שיהיה לו חדר משלו או אפילו דירה, להיות חופשי, לממש את עצמו. זו נטייה טבעית שלא ניתן לשנותה. כי מה כבר אפשר לעשות אם זוהי שאיפתו הפנימית של האדם, ההרגשה שלו. זוהי קריאת הזמן.

אני רואה, איך מוקדם בבוקר הנשים לוקחות את ילדיהן למעונות או לגן ילדים, כדי להשאיר אותם שם יום שלם וללכת לעבודה. ולעיתים זה לא בגלל שהאישה זקוקה למשכורת, אלא היא רוצה לראות קצת אחרת את העולם. חיה בה ההשתוקקות להרגיש את עצמה חופשייה ולא להינעל רק בתוך המשפחה.

אנחנו כאילו כבר גדלנו מהמסגרות הביולוגיות הקודמות של המשפחה, שבהן התקיימנו באופן אינסטינקטיבי, כמו כל הבהמות, ודרוש לנו קשר משפחתי חדש שראוי לדרגת ה"אדם".

מתוך שיחה מס' 19 על "החיים החדשים", 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה גדולה סביב שולחן עגול
חזרה ארוכה הביתה
חותך את העבר כדי להיכנס אל העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest