דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אגואיסט שמעריך את כוח ההשפעה

אגואיסט שמעריך את כוח ההשפעה

Laitman_2011-05-27_4289_w.jpg

כוח ההשפעה הוא כוח החיבור. בלעדיו אין חיבור במשפחה, קשר עם אנשים אחרים, עם הילדים, אין חיבור בכל החברה האנושית. אנחנו פשוט הורגים את עצמנו ואת החברה שלנו, בכך שלא משתמשים בכוח ההשפעה.

רכישת הכוח הזה היום הופכת עבורנו להכרחית לגמרי. זאת פשוט שאלה של חיים ומוות. ולכן מגיע משבר שמראה לנו היכן אנחנו נמצאים. אנחנו בעצמנו הכנסנו את עצמנו למצב הזה ועכשיו אנחנו רק צריכים לחקור אותו, לברר, לבדוק אותו, כדי להבין מה חסר לנו – חסר כוח ההשפעה. כיצד מקבלים אותו? רק על ידי בניית סביבה טובה.

סביבה כזו לא קיימת בטבע! אנחנו צריכים לבנות אותה בצורה מלאכותית כדי שהיא תהווה עבורנו דוגמה, תלחץ עלינו, תדרבן אותנו, תעזור לנו להיות מעט משפיעים יותר. החברה הזאת תתייחס לכל אחד כאילו היא מזהירה: אם לא תשפיע – לא תקבל כלום. ולא רק שלא תקבל, אלא גם יילקח ממך כל הכבוד שיש לך עכשיו, כדי שתרגיש את עצמך אפס מאופס שכולם לועגים לו.

החברה תשפיע עליך דרך ילדיך ודרך אנשים אחרים שדעתם יקרה לך. היא תפגע בתחושת הערך העצמי והכבוד עצמי בכל אחד שלא ישאף להשפעה, היא תראה כמה הוא נמוך ומלוכלך בעיני החברה. כולם פשוט יסובבו אליו את הגב ולא ירצו להיות איתו.

בצורה כזאת אנחנו נחייב את האדם לחשוב על רכישת כוח ההשפעה, שילמד מה זה, שירצה להיות כזה. ואז הוא יקבל מהחברה יחס של כבוד והערכה.

אין לנו ברירה אחרת, הרי אנחנו צריכים ללמוד מה זה אומר להיות משפיעים. כשאני מגיע ללמוד, אני מעונין בכך שהסביבה תעבוד עליי בשני המישורים הללו: על ידי המקל נגד האגו שלי, כלומר, תעניש אותי בלעג שלה, ומצד שני, תשבח אותי על ההשפעה שלי. באופן כזה בעזרת האגו שלי אני אתחיל להעריך את כוח ההשפעה שמכוון נגדו.

אם אני אפעל בהשפעה אני אקבל מילוי – הערכה מהחברה. החברה תתקרב אליי ולא תפגע באגו הגדול שלי, היא לא תבייש אותי.

כלומר, אנחנו רואים שבצורה כזאת אנחנו פועלים על האגו שגדל והגיע בכל אחד למימדים גדולים. דווקא בעזרתו ובעזרת הסביבה אנחנו נוכל לחנך בצורה כזאת את האדם. זה נקרא חינוך אינטגרלי, הרי אנחנו מלמדים אותו להיות אינטגרלי – קשור עם כולם.

האדם מתחיל להרגיש את ערך כוח ההשפעה שבזכותו הוא רוכש את כבוד הסביבה, את הערכתה, מתחילים לקנא בו, כמה הוא גדל, כיצד הסביבה מעריכה אותו. יוצא שהאגואיסט מתחיל להעריך את כוח ההשפעה – תראו מה ניתן לעשות בעזרת הסביבה הנכונה!

הסביבה כאן נמצאת בתפקיד המחנך, בדומה לאב ואם ביחס לתינוק, למחנכים ומורים ביחס לילד או למורה ביחס לסטודנט. באותו האופן פועלת החברה האנושית הגדולה ביחס לכל אדם מבוגר. יחס הסביבה אליו תלוי בהתקדמותו אז בזכות השימוש בשני כוחות אלו: קבלה והשפעה לחברה, הוא מקבל את הכלי לחפור לתוך עמקי עצמו, עמקי החברה ועמקי הטבע. הוא מתחיל להבין את המתרחש בתחום של שני הכוחות – את הפסיכולוגיה הפנימית של עצמו, של הסביבה, של הטבע.

בזכות זה הוא מתחיל להרגיש כיצד שני הכוחות האלה פועלים בכל המציאות: כיצד הם פועלים באבן הדוממת, בצמחים, בבעלי חיים, בתוך האדם, בסביבה ובתוך המשפחה – בכל. הוא עם שני הכוחות האלה, כבעל הבית ובעזרתם הוא חוקר ומגלה הכול.

הוא נכנס לתוך רשת שקושרת את כל המציאות לתוך רשת שנוצרת על ידי שילוב של שני כוחות אלו. ולכן הוא מבין את כל תוכנית הבריאה, את כל התהליך שעברנו ולהיכן הוא מוביל.

הרי הכול מכוון כלפי תהליך מסוים רק שעכשיו איננו רואים אותו, כיוון שאנחנו פועלים רק בכוח אחד. וכשהאדם מתחיל בעצמו להשתמש בשני הכוחות האלה זה מעניק לו כלי מדעי למחקר, שבעזרתו הוא יכול לבדוק את כל מה שמתרחש בטבע. באופן כזה הוא הופך לבעל בית אמיתי לגורלו ולכל המתרחש. וכל זה בעזרת עליית המודעות לרמה חדשה.

מתוך שיחה מס' 12 על "החיים החדשים", 10.01.12

ידיעות קודמות בנושא:
הגֵן הנסתר של ההתפתחות
מדרגות גדילת האגו
הביטחון העצמי המסוכן של האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest