דף הבית / משבר עולמי / רוצה להיות מאושר, תהיה!

רוצה להיות מאושר, תהיה!

laitman_2008-10-29_9268_wp.jpg

The Wall Street Journal: המרדף אחר האושר מביא לנו יותר נזק מאשר תועלת. אנשים מניחים שאושר, הרגשת הנאה או רגשות חיוביים, הרבה פחות חשובים לבריאות הפיזית, מאשר הסיפוק הפנימי מפעילות תכליתית.

אבל אנשים שמנסים לחיות חיים בעלי משמעות, לרוב שומרים על חדות השׂכל לקראת ההזדקנות, מאשר אלה שמטרתם היא הרגשת האושר. ההינעלות על השגת האושר למעשה מפחיתה את הסיפוק מהחיים.

התענוג מארוחת ערב טעימה, מסרט מרתק, או ניצחון של הקבוצה האהודה, נעלם במהרה. חינוך ילדים, עבודה התנדבותית או לימוד, לא כל כך נעימים בחיי היום יום, אך יוצרים תחושה שהחיים לא חלפו לשווא.

כיום, הפסיכולוגים מתעניינים באושר ושגשוג מפני שהסימפטומים של דיכאון, פרנויה ופסיכופתולוגיה התגברו בקרב הצעירים. מחברי המחקרים מחשיבים את הדגש על טובות הנאה גשמיות ועל מעמד חברתי, כסיבות לכל זה.

אולם אושר "בריא" אמיתי לא ניתן להשגה אם עליך לאלץ את עצמך, למשל, לעבודה התנדבותית, ובכך אתה מקווה לשׂכר כלשהו בעתיד.

תתרכזו ביחסים טובים עם אנשים ועבודה אהובה, מספיק לשבת ולדאוג לגורלכם, תשימו דגש על המטרות שלכם, ואתם תחיו בריאים ומאושרים.

תגובתי: מאחר ואנחנו נמצאים בשליטתו של הכוח היחיד שבטבע, אז במידת ההידמות שלנו אליו, אנחנו נופלים תחת השפעתו הטובה שמתגלה בכל הרמות של הגוף והנפש וכמו כן בסביבה שמסביבנו.

ידיעות קודמות בנושא:
פסיכולוגים: מדוע האנשים אומללים
מה באמת עושה אותנו מאושרים?
הבעיה העיקרית של האנושות: לכולם חסר אושר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest