דף הבית / המשבר ופתרונו / לגלות את אחדות הטבע

לגלות את אחדות הטבע

שאלה: כשנגיע אל המטרה ונתחבר לכלי אחד העולמי המשותף, אילו שינויים יתרחשו באירופה?

תשובתי: עלינו להבין שכל הבעיות הקשות, כולל המשבר עם הייסורים הקשים שלו, נובעים אך ורק מסיבה אחת, לכוון את האנושות לחפש אחר המקור, מדוע זה קורה?

אנחנו רואים שהמדענים, הכלכלנים והפוליטיקאים אינם יכולים לעשות מאומה. העולם נכנס לשלב שמוזכר לפני זמן רב מאוד בחוכמת הקבלה. דיברנו על כך הרבה לפני המאה ה-21. אני שמעתי על כך לפני עשרים שנה, אבל לא האמנתי שזה יכול לקרות.העולם נכנס לשלב חדש, היום אנחנו נמצאים ברמה שונה לחלוטין. עלינו לגלות את אחדות הטבע. לכן העולם שלנו גלובלי, לכן הוא אינטגרלי, רק לא בתוכנו, אלא מסביבנו. בכל דרגות ההתפתחות היום מתגלה לנו שהכוח העליון, ובהמשך הטבע ה"דומם" כולל היקום הענק, שלא נדבר גם על השכבות הגבוהות ביותר, אחר כך הטבע ה"צומח" וה"חי", כולם מתגלים כאחד שלם. כל זה כוח גלובלי, אינטגרלי, מאפס עד אינסוף, כלומר, דבר אחד שלם.

פרט ל…? וזה בדיוק הבעיה. במרכז נמצא האדם, הוא מרכז העולם. ניתן לו חופש הבחירה והוא עושה מה שמתחשק לו, רק הפוך מכל השאר. הוא מהווה מינוס נוראי כנגד כל היתר. ולכן אנחנו משווים את האדם הזה, כלומר, את כל האנושות (את הדמות הכללית) לגידול סרטני, מפני שהוא זולל את הכול מסביב, מחסל את כל החי, ונמצא בסתירה לכל יתר דרגות הטבע. כל שאר הטבע הוא גלובלי, אינטגרלי, מאוחד. ואנחנו בכלל לא מאוחדים, לא אינטגרלים, לא גלובלים. אנחנו רק מדברים על כך שהגיע "המשבר הגלובלי".

מה זאת אומרת משבר גלובלי? זאת אומרת שאתה לא נמצא בהתאמה. אתה לא מתאים לכל השאר. היכן המשבר, בך או במה שנמצא סביבך? עליך לשנות את עצמך. אתה זה החברה האנושית. גם היא צריכה להיות גלובלית, אינטגרלית. כיצד? להתחבר, להגיע לשוויון, לקשר הדדי, להבנה הדדית.כל התפתחותנו מצביעה עכשיו עד כמה אנחנו קשורים בינינו. אין לנו לאן לברוח. תראו מה קורה, ניתקו מדינה כלשהי מיחסי מסחר עמה, העברות כספים ועוד משהו, והיא כבר לא יכולה לעשות מאומה. זהו, כאן החיים היום נגמרים. אתה מנתק אותה מהעולם סביבה, והיא כבר אינה יכולה להתקיים, עד כדי כך העולם נעשה גלובלי. דבר כזה מעולם לא היה.

החברה שלנו היום הפוכה מהגלובליות, הטבע של האדם היום הפוך ממנה. לכן ברור שאם אנחנו נסלק את הסתירה הזאת, אז נראה את אותו כוח הטבע שמתגלה בכל היקפו. אנחנו נגלה את עצמנו קשורים לחלוטין עם העולם כולו, שהוא ללא גבול, אינסופי. אנחנו נרגיש את עצמנו קיימים לנצח, בהרמוניה עם כל יתר שכבות הטבע.זה נוגע לא רק למדינות שהיום סובלות מהמשבר. עלינו לקחת בחשבון לאיזו דרגה אנחנו יוצאים, ולראות את כל תופעות המשבר כהפרעות על מנת להתגבר עליהן ולהגיע אל המטרה העליונה. כפי שזה אצל כל אדם במובן האישי, כך גם במדינה, במובן המדיני, ובחברה האנושית, במובן הכלל עולמי. רק כך אפשר להסתכל על החיים.

אנחנו לא יכולים לבוא היום לממשלות ולדבר עם האנשים שם על כך, מפני שהם האגואיסטים הגדולים ביותר, הם אינם יכולים לתפוס את זה. אך בכל זאת בהדרגה גם הכרתם משתנה. יחסית למה שהם אמרו לפני חמש שנים והיום, יש הבדל גדול. הרי המכות, העונשים עושים את האדם לחכם יותר, רגיש יותר. ולכן אני מקווה שאנחנו נצליח לעשות זאת.

בנוסף לכך, אנחנו מכינים עכשיו את ההגשה לאונסק"ו, לאו"ם ולארגונים בינלאומיים אחרים, אנחנו מחברים לעבודתנו מספר רב של מדענים, שנמצאים באותה דעה איתנו, כלומר, הם מבינים שצריכים לשנות לגמרי את טבע האדם, את הטבע של החברה האנושית. הבעיה היא שאין להם שיטה. ללא ספק עלינו להיות מאוזנים גלובלית עם הטבע, להיות בהומיאוסטזיס עימו. על כך מדברים אלפי מדענים בעולם. אבל צריך לא רק לדבר, צריך לעשות זאת. כיצד? אומרים "צריך", אבל יותר אין תשובה.

מיליוני בני אדם בעולם נעשים מובטלים. המשבר יביא לכך שאנחנו נתחיל לייצר רק את הנחוץ ביותר לקיומנו. ולכן על האנשים להבין שהם צריכים להעסיק את עצמם, לשנות את עצמם, ולא ללכלך ולא לדלדל את הטבע. על מנת להאכיל את הבהמה שלי (הגוף הפיזי שלי), לקיומה הנורמלי, לא דרוש הרבה. כל יתר הזמן, את כל יתר הכוחות, עליי לכוון לשינוי החברה האנושית. ואז אנחנו נרגיש את עצמנו בהרמוניה כללית, נצחית. זה יהיה הרבה יותר ממה שהיום אנחנו היינו רוצים להשיג.

לכן חייבים לתפוס את המשבר כהפרעות שמעליהן כולנו ביחד צריכים להתעלות. לשם כך אנחנו כאן.

מתוך שיעור מספר 3 בכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם נמצא בפרשת דרכים
חוסר ההתאמה בין שתי המערכות
הפתרון למשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest