דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדנאות למימוש האמיתי של חכמת הקבלה

סדנאות למימוש האמיתי של חכמת הקבלה

2012-03-25_748_w.jpg

שאלה: בשביל מה אנחנו עורכים סדנאות ומה הן נותנות באופן כללי?

תשובתי: חכמת הקבלה היא מדע מעשי. לכן, כל אלפי השנים, כל עוד לא היינו צריכים לעסוק בה באופן מעשי, היא הייתה נסתרת מבני האדם ורק מדענים מקובלים בודדים פיתחו את השיטה והתאימו אותה כל פעם לאותו הדור שבו הם חיו.

אבל הם לא הראו את השיטה הזאת לאנשים אלא פשוט מדור לדור, במקביל להתפתחותם, הם עיבדו והתאימו אותה, עד שכל האנושות הגיעה לזמנינו ומצאה את עצמה במשבר אינטגרלי וגלובלי, כלומר, במצרים האגואיסטית האמיתית, בהרגשת הגלות ממשהו טוב, טבעי, נורמלי.

אנחנו רואים שהטבע שלנו הורס אותנו ואנחנו לא מסוגלים לצאת מתוכו, וחיים כאסירים של האגו שלנו שדוחף אותנו לעבר מעשים מסוכנים כאלה, שיכולים פשוט להשמיד את כל האנושות. אנחנו בעצמנו משמידים את הטבע, את כדור הארץ, ואת כל הסביבה שבה קיימים, ומכינים לילדינו עתיד די נורא.

בשביל מה אנחנו מגדלים אותם? אני מסתכל על הילדים שההורים מראש מכינים עבורם תנאים בלתי נסבלים. בשביל מה להוליד אותם? היום אתה אוהב אותם, ומה יהיה איתם מחר?! אתה הרי עושה כך שהם לא יוכלו לחיות! הם ימותו מוות של סבל! אתה לא מרגיש את זה?! לא, האדם לא מרגיש את זה, הוא עדיין עיוור.

אבל בהדרגה הוא מתחיל להבין את זה. אבל אפילו שמבין את זה, הוא בכל זאת לא מסוגל לשנות את עצמו ונוהג אחרת. הוא בכל מקרה משתמש בכל מה שרק אפשר, מבלי לחוס על שום דבר ולא לוקח שום דבר בחשבון, לא משנה מה יישאר לילדים. כך אנחנו מתייחסים לטבע, לחברה, להכול.

לכן חכמת הקבלה מתגלה היום, כדי להסביר לנו שדווקא זה נקרא עבדות, דווקא זה נקרא גלות מרוחניות, ודווקא זה המצב הנבזי וההפוך ביותר למצב העליון. וכדי לעזור לנו לצאת ממנו, להוציא את עצמנו מתוכו, מתגלה חכמת הקבלה. לכן היא התגלתה עכשיו כשאנחנו צריכים לממש באופן מעשי את כל העצות, החוקים והכללים שלה.

אבל כדי ליישם אותם בפועל, אנחנו תחילה צריכים ללמוד אותם.

וללמוד את זה אנחנו צריכים כרגיל בקבוצה, בבית הספר, בכך שעוזרים זה לזה, בכך שלומדים לפי ספרי לימוד ועורכים לימוד מעשי בקבוצה קטנה, לפי אב טיפוס של העבודה העתידית עם כל האנושות.

לכן הסדנאות הן הכרחיות, הן העיקר! והן מהוות מימוש אמיתי של חכמת הקבלה, שלשם כך היא בעצם קיימת. זה לא מדע תיאורטי, לא פילוסופיה, אלא דווקא דבר מעשי.

מתוך השיעור הווירטואלי, 22.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אימון פסיכולוגי
הגיע הזמן!
קבלה, עבודה מעשׂית נטו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest