דף הבית / חינוך, ילדים / רעב או שגשוג?

רעב או שגשוג?

Laitman_2011-09_6570.jpg

שאלה: מה יאכלו מיליוני המובטלים שיכנסו להרמוניה עם הטבע? האם זה אומר שהתאגידים הגלובליים ידאגו להחזיק אותם?

תשובתי: ומה הם יאכלו אם הם לא יכנסו להרמוניה עם הטבע? הרי אנחנו לא מפטרים את האנשים ממקומות עבודתם, לא לוקחים מהם, אלא אנחנו משתדלים לאזן את החברה ולהופכה להרמונית.

אתן דוגמא פשוטה. ברוסיה ישנן ערים גדולות. נניח שסוגרים בהן מפעל, ועיר שלמה נשארת ללא אמצעי קיום. אין עבודה. ומה עם האנשים? דבר דומה מתרחש בעולם כולו.

לפני מספר שנים עשינו כנס בדטרויט. זאת הייתה עיר ענקית, משגשגת. אני מכיר היטב את צפון אמריקה, והכרתי את דטרויט עוד בשנות פריחתה. אחר כך הכול חלף, קיפלו את התעשייה, הפסיקו "לשכפל" את המכוניות, והעיר הפכה לעיר רפאים. עכשיו אפשר לקנות שם ארמון בערך בין 3,000 ל-5,000 דולר, אבל בעיר הזאת אף אחד לא רוצה לחיות, מפני שזה לא בטוח להסתובב ברחובות אפילו בשעות היום. מבינים?

כלומר, אנחנו לא מדברים על איך לפטר אנשים מהעבודה, אלא כיצד ובמה להעסיק את החברה שנאלצת להשתחרר מעבודתה ואינה מוצאת שום עיסוק אחר. נניח בספרד עכשיו יש עשרות מיליוני מובטלים, ובקרוב גורל דומה צפוי ל-90% מכלל האנושות. אבל הם גם לא צריכים לעבוד! הם רק מרוקנים את כדור הארץ ממשאבי הטבע, מלכלכים אותו, זה הכול. הם עושים דברים חסרי תועלת.

כלומר, עלינו פשוט לשנות את החברה, לעשות אותה הגיונית יותר, חסכונית יותר, אקולוגית יותר.אם אנחנו ממליצים על משהו, זה רק בנוגע למה שכבר קיים. למשל, אם יש בעיה כלשהי, אז כיצד אפשר לפתור אותה בעזרת האקולוגיה, ההרמוניה, בגישה האינטגרלית.

אתם מבינים שאתם בכל מקרה תאלצו להאכיל את המובטלים האלה. אלא שהם ישבו בבית או יארגנו תנועות מחאה, ישברו חלונות ראווה, ישדדו, יעשו כל דבר אפשרי. אז תתנו להם במקום זה השכלה וחינוך אינטגרלי. אתם תעשו מהם אנשים שונים לחלוטין. אתם כבר לא תצטרכו להחזיק בעירייה מספר עצום של שרתים ועובדי ניקיון, מפני שאנשים יתנדבו לשמור על סביבתם. מדוע לא? הם יתייחסו נכון לשמירה על האנרגיה, לכל דבר שנמצא בסביבתם, למה שיש בעיר, בפארק, ברחוב. אתם תראו שיתפנו לכם משאבי ענק. והעיקר, אתם בכל זאת צריכים להאכיל אותם. אתם בכל מקרה צריכים להעסיק אותם, אחרת הם ישברו את כל מה שנשאר לכם. ואנחנו רואים זאת.

לכן כאן אנחנו מדברים על זה שעל ידי תוספת של חינוך והשכלה אתם מעלים מוסרית את החברה לרמה שהיא מביאה לכם רווח עצום. ומעניין שהרווח הוא גם בחשבון כלכלי, מפני שאתם משחררים את המשטרה, את מנקי הרחובות, ואלו משאבים עצומים. לפתע יתגלה שאתם צריכים להשקיע משאבים בעשרות אחוזים פחות מקודם, מפני שאנשים נעשים בריאים יותר. תעלמנה בעיות המשפחה והגירושין. הרי כל ההפסדים מהבעיות המשפחתיות והאחרות יורדות גם. וכאשר אתה עושה חשבון, אתה רואה שהטבע דוחף אותנו אל תהום האבטלה, הצער, הייסורים והרעב. להפך, אם אנחנו נתאים את עצמנו אליו, תהיה לנו חברה שונה לחלוטין.

את כל זה קשה להבין בהתחלה, אני מכיר את זה על עצמי. אבל כאשר אתה מתחיל להתעמק בזה ולראות שאין מה לעשות, זאת קריאת הטבע לאנושות. אז מתגבשת תמונה שונה לחלוטין. והיא לא מאיימת, אלא להפך, מושכת.

מתוך ההרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כלכלת האושר
ההבנה של השיטה האינטגרלית
במה יעסקו המובטלים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest