חלק האדם שבמנוע

Laitman_2011-03-08_1561_w.jpg

תשתדלו כל הזמן לראות שני מצבים: את המצב האמיתי המצוי ואת המצב הרצוי. רוב הזמן אנחנו נמצאים במצב די רדום, ובאדם תלוי איך הוא מעורר ומסדר את עצמו.

אם נותנים לך מלמעלה התעוררויות חיוביות או שליליות, אז אתה מתחיל לפעול. אבל אם לא דוחפים אותך מאחור, אז אתה חצי רדום, כמו בחלום. ודווקא כאן מרוכזת העבודה העיקרית, החיפוש איך לעורר את עצמך כדי לראות את מצבך באור האמיתי ולתאר את המצב הרצוי, כדי שהפער ביניהם יראה לך עד כמה אתה לא בסדר וכמה הרבה עוד צריך לעשות. אז אתה מתחיל לחפש את האמצעים לשינוי המצב שלך.

הכול תלוי בהתעוררות מלמטה. אבל את האנרגיה לכך אנחנו מקבלים מבחוץ, כי בתוכנו אין שום דבר, חוץ מהמכונה שמתעוררת תחת השפעת הכוח החיצוני. כמו מנוע שמסתובב רק אם הוא כל הזמן מקבל דלק או חשמל. וברגע שמפסיק לקבל, הוא מייד נעצר.

האנרגיה המניעה הזאת יכולה לבוא מהמקור עצמו, מהבורא, ולחייב את המנוע שלנו להסתובב. והיא יכולה לבוא לפי הזמנתו של האדם עצמו. זה כביכול, חלק האדם שבמנוע, שבעצמו מחבר את עצמו לרשת החשמל ומפעיל.

אפשר להפעיל את עצמך רק באמצעות הקבוצה, לפי השתוות הצורה. עד כמה שתהיה תואם למקור האנרגיה העליון, לספק האור, בהשפעה וברצון להביא טוב לאחרים ולבורא, במידה הזאת אתה תוכל להתחבר למקור החשמל, לאור. ואז האור ישפיע עליך ויפעיל את המנוע שלך.

אנרגיית החיות תמיד מגיעה מבחוץ, על ידי האור. אנחנו כל הזמן מקבלים ניצוץ חיות קטן, "קיסטא דחיותא", שמחייה אותנו ומאפשר להתקיים. ובנוסף לניצוץ הזה, מקבלים התעוררות מלמעלה, בהתאם לזמנים, לתקופות, לשינויים הפרטיים והכלליים השונים, שאותם חייבים לעבור. וכל השאר תלוי בהתעוררות שלנו מלמטה, שזה המרכיב העיקרי.

כל ההתקדמות שלנו נעשית על ידי ההתעוררות מלמטה, כל 125 המדרגות שבהן אנחנו צריכים לעבור זה בהקדם החיסרון מצידנו. אנחנו בעצמנו צריכים להפעיל את המכונה שלנו, על ידי ההשתוקקות שלנו להשפעה. על ידי זה שפועלים בצורה כזאת, אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד. וכל פעם הפעולות שלנו הופכות ליותר איכותיות.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 23.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתקרב זה לזה
היחיד שיעזור לי
הסוף של עבדות מצרים קרוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest