דף הבית / חינוך, ילדים / בונים סביבה עבור כולם

בונים סביבה עבור כולם

Laitman_2011-06-10_2683_w.jpg

לא קיימים לוחות זמנים ומרווחי זמנים מדויקים שהוקצבו להתפתחות, לשכנוע, לניתוח, לתיקון עצמי, כדי שמאגואיסטים נהפוך לאלטרואיסטים חדורי אהבה והשתתפות זה כלפי זה. לא צריך להמתין לתאריכים כלשהם או לחילופי הדורות. השינויים יכולים להתרחש במהלך החיים של הדור שלנו. הכול תלוי בנכונות האדם, עד כמה הוא רוצה להשתנות.

כפי שידוע לנו, מתוך מאמר "החרות", הרצון שלנו תלוי לחלוטין בסביבה. אנחנו צריכים לעבוד כולם ביחד. האדם לא יכול לעבוד על עצמו ולשכנע את עצמו במשהו, זה לעולם לא יביא לתוצאות טובות. להפך, עלינו לבנות סביבה, חברה, שהיא תשפיע עלינו – ואז כל אחד ישתנה.

אז קדימה, לבנות סביבה טובה עבור כולנו! בעזרתה אנחנו נשתכנע בנחיצות של הדרך הזאת ונרצה מהר מאוד להשתנות, כדי שהערבות ההדדית תחבר בינינו. על ידי זה הסביבה תשפיע עלינו בעוצמה כזאת שהשינויים יקבלו קצב מסחרר. הרי הם בכלל לא תלויים במסגרות הזמניות שלנו.

הטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" התפתח במשך מיליארדי שנים. זהו תהליך התפתחות האגו, איננו אחראים עליו, אלא אנחנו רק מממשים אותו עוד ועוד במידת התפתחותו. אבל עכשיו עוצמת וקצב ההתפתחות בידינו. הכול תלוי בסביבה, ואני יכול בצורה מלאכותית לבנות אותה, לשפר כל הזמן, כדי שתהיה גדולה יותר, רחבה יותר, חזקה יותר בהשפעתה. לשם כך נחוצים לי אומנים ומדענים, סוציולוגים ופסיכולוגים. אני צריך להשתמש בכל מה שקיים באנושות, כדי לעורר על עצמי השפעה גדולה ככל האפשר. אז עוד בחיי הדור הזה, אנחנו נדע חיים מאושרים ונראה את הטוב שאנחנו משאירים לילדינו.

אם בהקשר הזה נערוך חלוקה של הרצונות האנושיים, אנחנו יכולים לומר שבאופן כללי הם מתחלקים לשני חלקים:

  • הרצונות הפרטיים השייכים לאדם עצמו
  • הרצונות החברתיים

את הרצונות הפרטיים מוטל על האדם להגביל במסגרת התיקון, במידה הנחוצה לחיים נורמליים. ואת הרצונות החברתיים להפך, צריך לפתח ככל האפשר, החל ממעגל חברים מצומצם ביותר, ואחר כך להרחיבו, עד שבעזרת השפעת הסביבה אני אפתח את עצמי עד לרמה של יחסים טובים, השתתפות, אחריות, ערבות הדדית ואהבה כלפי העולם כולו.

כאן יש להבין שבשלבים האלה, על ידי היציאה מתוכי, מתוך האגו שלי, וספיגת יחס הדדי עם מעגלים רחבים יותר באנושות, אני רוכש יותר חכמה ורגש. אני כולל בתוכי את כולם ובזכות זה מרגיש את כל המציאות, את כל הטבע. בצורה כזאת אני פותח לעצמי מציאות חדשה, אמת חדשה – וחי בה, אני יוצא מתוכי ומרגיש את כולם. ואלה הם החיים ברמת האדם שהטבע הכין לנו. על ידי זה אנחנו מממשים את עצמנו בצורה הנכונה כאן, בעולם הזה.

מתוך שיחה מס' 11 על "החיים החדשים", 09.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דיבור, מחשבה, מעשה
הסביבה היא כמו מורה
להגיע למהות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest