דף הבית / משבר עולמי / מלכודת? לא! פריצת דרך

מלכודת? לא! פריצת דרך

Laitman_2011-02-03_5979_w.jpg

דעתו של א. פנוב, "העתיד הגלובלי 2045", מוסקבה:

1. הטכנולוגיה עברה את שיא ההתפתחות ונכנסה להאטה.

מתגלה האזור שבו עקומת ההתפתחות שלנו נופלת לאין סוף. הציביליזציה לא תיגמר, לא תחכה לנו אפוקליפסה, אך כל חוקי ההתפתחות הנוכחיים צריכים להשתנות מין היסוד. איך? המדע אינו יודע. דבר אחד ברור: האנושות נכנסת למצב חדש לחלוטין, שמעולם לא היה בתולדותיה. זהו אתגר רציני, אבל איך להיות מוכן לו?

(תגובתי: כבר קיימים ביטויים של תקופת ההתפתחות החדשה של הציביליזציה, של הייחודיות, בצורת משבר, שכל הקשרים התרבותיים הישנים מפסיקים לעבוד, במדע, באומנות, בחינוך, בהשכלה, בבריאות, במשפחה וכדומה).

2. המשבר הראשון אירע לפני 1.5 מיליארדי שנה, כאשר כדור הארץ נשלט על ידי מיקרואורגניזמים- פרוקריוטים. הם שחררו חמצן כמוצר פסולת רעיל עבורם. הגז הזה הרעיל בהדרגה את האטמוספרה וגם אותם. על פני כדור הארץ פרץ המשבר האקולוגי הגלובלי, אך הביוספרה שרדה משום שבשוליה כבר קיימו מיקרואורגניזמים אחרים שהשתמשו בחמצן. הם יצרו את הביוספרה החדשה. זהו מעבר טיפוסי, כשמשהו נכנס למשבר הוא מתחיל למות, אולם נמצא המועמד שיכול להיות המנהיג החדש של האבולוציה. האבולוציה קופצת לשלב הבא. בהיסטוריה של הציביליזציה ידועים 18 משברים, ואחרי כל אחד מהם מתרחש המעבר לרמת ההתפתחות הבאה.

(תגובתי: גם היום אנחנו הורגים את הציביליזציה על ידי האגו חסר הרסן שלנו, אך ממנה תצמח ציביליזציה חדשה, שמבוססת על התכונות ההפוכות – על השפעה ואהבה.)

3. במהלך האבולוציה המשברים מתרחשים לעיתים קרובות יותר, המרווחים ביניהם מתקצרים בפרוגרסיה גיאומטרית, וכל מרווח זמן קצר יותר פי 2.67 מהקודם. אבל עכשיו התמונה השתנתה: חייבים לעבור את נקודת המפנה המכרעת הבאה, אך היא אינה מגיעה. החוק הישן של ההאצה הפסיק לפעול. משמעות הדבר היא, שאנחנו נמצאים בנקודת מפנה (באזור הייחודיות).

אנחנו נמצאים בנקודה שדומה להיווצרות החיים על פני כדור הארץ.

4. המדע, כשיטת ההבנה של הטבע, נמצא במשבר עמוק מזה זמן רב. גם הוא יצטרך להשתנות מן היסוד, הצורה האחרת של הפעילות האנושית תהפוך למנהיגת ההתקדמות. נצטרך לקחת את האמת של המידע על האמון, הרי לא ניתן יהיה לאמת אותו.

(תגובתי: כאן המדענים הופכים למאמינים או לאוהדי מדע בדיוני, כיוון שאינם יכולים לדמיין לעצמם את חכמת הקבלה, את השגת המימד החדש באמצעות החוש החדש שעובד לא על "חמצן" אלא על מחמצן אחר – האור, תכונת ההשפעה. אולם בקרוב הם יוכלו לפתוח אותה לעצמם, יוכלו לראות בה פריצת דרך לעולם החדש.)

ידיעות קודמות בנושא:
משבר, צירי הלידה של הציוויליזציה
משבר – נקודת המעבר לחברה החדשה
התפתחות יציבה על בסיס שותפות הציוויליזציות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest