דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשתחרר מתוך תמונת העולם האגואיסטית

להשתחרר מתוך תמונת העולם האגואיסטית

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b.jpg

שאלה: מהם הצעדים הראשונים שלנו להתקרבות לבורא, שזאת למעשה המטרה של חכמת הקבלה?

תשובתי: ההתקרבות ברוחניות אינה נקבעת על ידי הזמן או המרחב, לא על ידי תנועה מכאנית, אלא על ידי שינוי התכונות, האיכות. אני חייב לפתח בתוכי הרגשות נוספות, הרגשה משותפת, חדשה, שנקראת "השפעה". עכשיו אני תופס את כל הבריאה רק בתוך התכונה האגואיסטית, בתוך השאיפה לקבל תמיד מילוי וליהנות ממה שטוב לי, ולדחות את מה שלא נעים לי.

רק בתכונות האלה של טוב ורע אני תופס את העולם. כפי שכלב תופס את העולם רק דרך חוש הריח ומבדיל זה מזה רק בעזרת חוש הריח שלו. הוא כמעט לא רואה שום דבר, מקבל 99% מהמידע על ידי חוש הריח. כך גם אנחנו היום מבדילים את הכול מסביב יחסית לרצון האגואיסטי שלנו בלבד: שחור ולבן, צבעים שונים, גבוה ונמוך, רחוק וקרוב, נעים ולא נעים, אלפי תכונות שונות שאני תופס בעולם הזה.

אני אפילו לא שם לב שאני שופט לפי מה שטוב לי או רע לי. יש בי רשת שקולטת את כל ההתרשמויות בהתאם לתועלת או לנזק שהם גורמים לי, וכך אני קובע את כל הצבעים, המרחקים, הזמן, התנועה, האובייקטים השונים והתנהגותם – הכול בהתאם לעיקרון אחד אגואיסטי.

אפילו איני מבין זאת, מפני שההרגשה האגואיסטית הזאת היא הדבר היחיד שיש לי, ואני לא יכול להכיר בנוכחותה בי, הרי נולדתי עימה. הכול נתפס על הרשת של הרצון שלי ליהנות. בדומה לצילום שזקוק ללוח או לסרט רגיש לאור, כך גם בתוכנו קיים מסך כלשהו, שרגיש למה שמביא לנו תועלת או נזק.

בהתאם לכך אני מבדיל בצורות ובאובייקטים שונים, אפילו בעצמים דוממים: כוס עם מים שעומדת על השולחן, צבעים שונים, קור וחום, מרחקים. אני מעריך את הכול מתוך ההנחה מה טוב לי יותר ומה רע לי. אלה הם הבדלים דקים מאוד שמציירים לי את תמונת העולם הזה שאני רואה לפני. אך הוא כולו קיים רק בתפיסת הרצון ליהנות האגואיסטי.

על מנת להיות לחלוטין לא תלוי בו, חכמת הקבלה מביאה אותנו לרצון להשפיע. ובה אני מתחיל לראות "עולם הפוך" – לראות את כל המציאות בעיניים של השפעה, כלומר, עד כמה כל דבר טוב עבור ההשפעה שלי לאחרים.

נאמר: "זה לעומת זה ברא אלוקים", ועל ידי גילוי שתי הצורות, אני יכול לעלות מעל שני עקרונות התפיסה הללו. בזכות זה אני כאילו עולה מעל הבריאה כולה.

מתוך שיעור על פי המאמר מספר "שמעתי", 12.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כמו קובייה שחורה בתוך האור
הבחירה בידיך
הדרך אל המציאות המושלמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest