דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד עובדים עם ההפרעות?

כיצד עובדים עם ההפרעות?

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us.jpg

שאלה: אם באות אלי הפרעות בצורת מחשבות זרות, האם אני יכול פשוט להפסיק לחשוב עליהן ולהתחיל לבקש מהכוח העליון להפנות אותי בחזרה לדרך הנכונה?

תשובתי: אם אני מקבל את ההפרעה מהכוח העליון, אז מדוע אני צריך לבקש ממנו להסיר את ההפרעה הזאת?

זה כאילו שאמא מציעה לי לבנות מלגו צעצוע חדש: אווירון או מכונית. ואני אומר: "לא רוצה". אז מה יגדל ממני? אני רוצה מכונית מוכנה, אז יגדל ממני פשוט ילד מפגר. הכול מתפתח דווקא מכך שאני מרכיב, מפרק, שובר. תראו את כל שנות הלימוד בבית הספר, באוניברסיטה, כל הזמן נותנים לנו בעיות. למה שלא יתנו מייד את התשובה. בשביל מה אנחנו צריכים את ההפרעות?

שאלה: נניח, שבאה אליי מחשבה זרה, האם אני פשוט פורץ דרכה בהבנה שזאת הפרעה וחושב כיצד לעבוד איתה?

תשובתי: לעבוד עם ההפרעה צריך באופן הבא: אחרי שאתה בטוח שזה מגיע מהבורא, אתה צריך לעבד את ההפרעה הזאת יחד עם החברים. וזהו!

אתה לא תוכל לכוון את עצמך לבד אליו באותו הגל. לא תוכל! רק יחד בקבוצה!

כשאתם נמצאים יחד בקבוצה אחת וביניכם קיימים יחסים הדדים שונים (אנחנו מדברים רק על אותם היחסים ששייכים למטרה), אז סביבכם או מעליכם קיים אותו כוח הטבע האחד.

אתם צריכים ליצור יחד מעגל תנודתי כמו במקלט רדיו, שקולט אותו, ואז אתם תקלטו אותו. הכוח הזה ממלא את כל מה שסביב ואותך בפנים, אך לקלוט אותו תוכלו רק אם תכוונו את עצמכם לאותו התדר.

כל האנשים באים לקבוצה עם הבעיות שלהם, עם המינוסים. מה קורה לאחר מכן? הם מתחברים ביניהם וכל המינוסים נופלים. אנחנו רוצים לעבוד רק בכוונה להשפיע. אני מתעלה מעל בעיותיי, הן נשארות למטה. תחתיי ותחת כל אחד מחברינו ישנם מלא מינוסים, אך אנחנו מבינים שהם נוצרו כדי שאנחנו יחד נשאף להשפעה הדדית, שאנחנו נעבד את כל המינוסים האלה. באיזו דרך?

הם באים מכוח אחד, הכוח הזה בכוונה מתכנן לנו את זה כדי שנשאף אליו על אף אותן הבעיות המופיעות אצל כל אחד מאיתנו, והעיקר – בינינו. הרי בינינו מופיעה שנאה עצומה, דחייה, סתירות, חוסר הבנה: אף אחד לא מבין אותי, ואני לא מבין אף אחד, אף אחד לא מעריך אותי, ואני לא רוצה להעריך אף אחד.

בעיות היום יום פחות או יותר זזות הצידה, והבעיות שקיימות בקבוצה ושדוחות אותנו זה מזה, אלו הן הבעיות המרכזיות ביותר. כשאתה אוסף, מכוון קדימה דווקא את הבעיות הללו, אתה כאילו אומר לבורא: "אתה לא תיתן לנו לסטות מהדרך. אנחנו מבינים מאין כל זה מגיע. אתה מכניס לנו את כל הבעיות הללו כדי שאנחנו נעלה מעליהן, כמו מעל הר סיני (הר של שנאה) אליך."

שכאן, כנגד כל ההפרעות שהוא מעורר בך בכוונה, אתה יוצר תכונה חדשה לחלוטין – איחוד. ובאופן כזה אתם מתחילים לגלות ביניכם אותו, את תכונתו, את כוחו. זהו המקלט שלכם, הסנסור שלכם, איבר החישה שאתם יוצרים בתוככם ושבו אתם מייד מגלים אותו, לא אי שם מבחוץ או למעלה, אלא דווקא כאן, בפנים.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בליטא, 24.03.12

ידיעות קודמות בנושא:
מכה, סימן שאוהב
ההפרעות אינן נטל אלא משׂחק
הפרעות – זו שׂפת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest