דף הבית / חינוך, ילדים / האם האנושות תעלם תוך 20 שנה?

האם האנושות תעלם תוך 20 שנה?

Laitman_2011-02-03_4413_w.jpg

דעתו של א. גדז'יל, פרופסור ומנהל מחלקת "אקו ואנרגיו טכנולוגיות" במעבדת ברקלי: קיים סיכון רציני של היעלמות הציביליזציה ב-20 השנים הקרובות. הסיבה, מהירות ניצול משאבי הטבע עלתה על מהירות שיקומם. הסימן הראשון יתבטא בשינוי האקלים. אנחנו צריכים שיהיה לנו פתרון מקיף לסיכונים הגלובליים, ודרך חדשה לנהל כלכלה שנובעת מההבנה שהמשאבים הם מוגבלים.

סיבות נוספות הן גידול האוכלוסייה והצרכנות המוגזמת. בעבר כמות האוכלוסייה הייתה נמוכה ויציבה והייתה מאופיינת באורך חיים קצר ובתמותה גבוהה של ילדים. האוכלוסייה גדלה מייד עם מציאתם של פתרונות טכנולוגיים חדשים: כאשר התחילו להוסיף כלור למים האוכלוסייה גדלה, וכאשר פותחה האנטיביוטיקה, האוכלוסייה גדלה עוד יותר.

על מנת לעצור את ההתפתחות הלא רצויה, צריך להתחיל עם הבעיה של חוסר בהשכלה וחינוך. המאבק נגד שינוי האקלים ייפתר גם הוא על ידי החינוך. מכיוון שללא מודעות של הציבור לגבולות ההתפתחות, לא נוכל להתמודד עם אסונות הטבע. אם לא נשנה את דרך ההתפתחות שלנו, נגיע למיצוי המשאבים. עלינו להבין שאם כמות משאבי הטבע על פני כדור הארץ מוגבלת, אנחנו חייבים לחיות בצניעות. למרות שרוב האנשים מאמינים שפיתוח טכנולוגי יכול לסייע לפתור את כל הבעיות הללו, מימושם בכל זאת תלוי בחינוך החברה.

כל מין בטבע רוצה להתרבות ולשגשג, אבל כולם חיים בהרמוניה אחד עם השני ותלויים זה בזה. רק בני האדם רוצים להשתלט על הכול. ההתנהגות הזאת אינה יכולה לשמש כתבנית ההתנהגות לטווח הארוך.

התייחסותי: המסקנה נכונה. השאלה היא במימוש. יש להקים שיטת חינוך והשכלה אינטגרלית. להקים אותה יכולים רק האנשים שמשיגים את כל הרמות שבטבע, כלומר המקובלים. לכן המטרה שלנו היא כמה שיותר מהר לסיים את יצירת הקורס בחינוך והשכלה אינטגרלית ולהציע אותו לחוגים רחבים בחברה.

ידיעות קודמות בנושא:
תנאי הישרדות
הדרך אל המצב הפוסט-אפוקליפטי
אל ההרמוניה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest