דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / קיימים הרבה דברים בעולם

קיימים הרבה דברים בעולם

laitman-ruki_pered_licom_100_wp.jpg

שאלה: קראתי חומרים שלכם, ומאוד הפליא אותי העניין של דרגות התפתחות האגו ומצבי הביניים שלהן. בדרגת ה"דומם" – הקוראלים, בדרגת ה"צומח" – כלב השדה, בדרגת ה"חי" – הקוף, והאדם.

רבים שואלים את עצמם מה זה "כלב השדה"? האם זה סנאי הערבה או סוג של סנאים אחרים? אתה הרי מתכוון לצמח- חיה, האם תוכל בבקשה לנקוב בשם המדעי המדויק? רצוי בלטינית אם אפשר. אחרת אנחנו נראים נאיביים ומגוחכים, ואין כזאת תת חלוקה מדעית. את הילדים בבית הספר מלמדים שהקוף הוא גם כן בעל חי, ואילו הקוף הוא דמוי אדם, הוא שייך לחיות אבל יכול להוות מעין גשר אל האדם. את כל החומרים האלה צריך להגיש בעריכה מדעית.

תשובתי: אני משאיר לך את חיפוש ההוכחה המדעית של המילים הללו של האר"י, מקובל ענק שהשיג את העולם העליון ומשם הוא מתאר את המבנה שלו ב"שפת הענפים", שהיא התוצאות בעולם שלנו. למה הוא התכוון בדיוק, איני מרשה לעצמי לנסות להוכיח, אך אני בטוח שאם הוא כותב את זה מתוך השגתו של השורשים העליונים, אז הצמח-החי כמו "כלב השדה" ללא כל ספק – קיים, וככל הנראה לא התגלה על ידי המדע או שעדיין לא ידועות לנו תכונותיו.

לאיזה סוג מדויק של קופים של אבותינו האבולוציוניים הוא התכוון – אני גם לא יודע, המדענים מנסים לבחון מי מהם הכי קרוב אלינו, אך הם יכולים גם לטעות. אני רק מביא את מילותיו של האר"י, שדעתו נכונה מעל לכל צל של ספק. ואילו האדם יגלה בהדרגה, מתוך השגתו הרוחנית, את כל השורשים העליונים ובהתאם אליהם את הענפים התואמים.

חוות דעתו של א. פרידמן, "פרימטולוגיה משעשעת": לאדם קיימים 23 זוגות של כרומוזומים, לקופים העליונים יש 24 זוגות. אבל לא צריך לחשוב שהקופים האחרים, כולל הקופים הנחותים יותר, כל כך מרוחקים מהאדם לפי מבנה הכרומוזומים, נקבע דמיון רב בין סוגי אדם וסוגים רבים של קופים נחותים.

אך מובן שהדמיון הרב ביותר של הכרומוזומים נקבע אצל האדם והשימפנזה, עד 98%. שאר סוגי הקופים פחות קרובים ביניהם מאשר האדם והשימפנזה. לפי הסימנים הבסיסיים העיקריים של הדמיון בין האדם והקוף, לפי הכרומוזומים והשיטות הגנטיות, הכי קרובים הם השימפנזה והגורילה. אחר כך האורנג-גוטנג, ואחריו הגיבון.

הדמיון בין האדם והקופים הוא בלתי ניתן להשוואה עם כל שאר בעלי החיים לפי המבנה והתכונות של ההורמונים הרבים. בשרשראות ההמוגלובין של הגורילה יש בסך הכול שתי תחלופות של חומצת אמינוֹ. הביו כימאי, צוּקֵרְקָנְדְל, העיר: "הגורילה נחשבה בצדק לאדם לא נורמאלי, או האדם נחשב לגורילה לא נורמאלית."

ידיעות קודמות בנושא:
כלב השדה: צמח-חיה
האב הקדמון המשותף של כל האורגניזמים הוא ביומסה ענקית
ההתפתחות שמעבר לגבולות התיאוריה של דרווין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest