דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העבדות היא העדר תכונת ההשפעה

העבדות היא העדר תכונת ההשפעה

כאשר פעם אחר פעם דוחים את האדם מהאיחוד והוא שוב משתוקק אליו, הוא עובר שרשרת של מצבים המכונים "גלות". הוא מתחיל להרגיש יותר ויותר שזו גלות. גלות ממה?

כאן קיימת סדרה שלמה של בירורים: גלות מהמצב טוב, גלות מההבנה, גלות ממה שיכול למלא את האגו שלי. אך אני מתחיל לקבל את הכול למרות כל זה. לא חשוב לי מה אני צריך להרגיש. אפילו אם אני לא ארגיש כלום, העיקר שאני אתעלה מעל המצב הזה, כדי שהגלות עבורי תהיה היעדר תכונת ההשפעה שבי.

כשאני מבטל את עצמי אני מפסיק להרגיש את מצבי. אם אני מבטל את ה"אני" שלי (את אישיותי): אני לא קיים, קיים רק הבורא ואני כאילו נעלם בו, אז אני לא מרגיש את עצמי. הדבר היחיד שאני רוצה הוא להיכנס לתכונת ההשפעה, האהבה הזאת שממלאה את הכול סביבי. אם אני עושה מאמץ כזה, אני מתחיל להרגיש שאני באמת עובד איתו בהרמוניה. והתנועה הזאת היא כבר מודעת ובאה לידי ביטוי כגלות נכונה.

אני מתחיל לשנות בתוכי את הערכים. אם קודם המילוי, ההבנה, ההרגשה הטובה וכל הדברים האישיים הורגשו בי כדבר נעלה, עכשיו כבר לא.

עכשיו, הדבר החשוב ביותר והקובע עבורי הוא ההשתוקקות לתכונת ההשפעה. יותר טוב אפילו אם אני שואף אליה מעל המצבים הלא מושלמים, כיוון שזה מעניק לי ביטחון מלא שלא האגו שלי הוא זה שדוחף אותי קדימה.

הוא מחליש אותי, רע לי, אני מרגיש את עצמי לא במקום שלי, אך על אף המצבים הללו אני נמשך לתכונת ההשפעה, לבורא, לשדה הזה שממלא את כל מה שסביב. בכך שאני מבטל את עצמי, אני הופך להיות "שקוף" כלפי השדה הזה ודרכי עובר הכוח העליון.

ואז לפתע מתגלה שהבורא הולך יחד איתי כשהוא כאילו אומר למשה (ל"נקודה שבלב" שלי): "בוא אל פרעה". כלומר, אני מתחיל לראות שכשהוא מעורר בי את האגו הוא באותו הזמן עוזר לי להיות קשור אליו. מדוע? כיוון שכשהוא מעורר בי את האגו, הוא מעורר בי ייסורים עצומים. ואני עכשיו, אם אני יכול להימשך לתכונת ההשפעה זה כבר לא למען המילוי כיוון שהוא מנוגד לאגו שלי. יוצא, שהוא עוזר לי לעשות את ה"צמצום" הראשון וכך אני הולך קדימה כשאני כל הזמן מגביר את המאמצים שלי בכיוון תכונת ההשפעה על אף מה שאני בעצמי מרגיש.

העיקר כאן זה לבטל את עצמנו ולהימשך לתכונת ההשפעה. במקרה כזה אני כבר בונה מעל הכלי/הרצון "מסך ואור חוזר". זהו השלב הרוחני הראשון.

לאחר שאני מכוון את עצמי, אני יוצא לרמה כזאת שבה אני מתעלה מעל ה"פרעה". המצב הזה הוא מה שנקרא "בריחה ממצרים". אני מתעלה מעל האגו שלי, כמובן שאני לא בורח ממנו לשום מקום, הוא נמצא בתוכי, אבל כבר תחת ה"מסך", ואני מעליו. זאת המשמעות של "יציאת מצרים", כשאני כבר בהרגשה לא נמצא בעבדות האגו שלי.

מתוך השיעור הווירטואלי, 01.04.12

ידיעות קודמות בנושא:
אין התקדמות בלי מכשולים
לתת לפרעה בשיניים
עבדות מצרים: ללא זכות להשפיע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest