דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שכר טוב עבור העבודה במצרים

שכר טוב עבור העבודה במצרים

Laitman_2011-02-25_9064.jpg

במצרים היו לנו את כל האבחנות, חוץ מאבחנה אחת: השפעה ללא שום חשבון לעצמו, שנקראת "עבודת האלוקים במדבר". שלזה לא היו משתוקקים, ואי אפשר להשתוקק לזה על פני האגו שכל הזמן גדל. שכל הזמן חייבים להילחם נגדו, עוד להתחבר ועוד להתחבר, עד שמתחברים "לאגודה אחת".

"והענין הוא, שבאמת עבודת מצרים היה חביב עליהם ביותר". זאת הייתה חברה צרכנית נפלאה: אתה עובד, מרוויח, מצליח. אם לא, מגיע לך שלא, הכול תלוי בך. הכול ברור, הכול לפי הסדר, בהתאם לחוקי הדמוקרטיה.

כמו שכתוב: "וזהו ענין, ויתערבו בגוים וילמדו ממעשיהם", זאת אומרת, שהכול התנהל אך ורק לפי הרצון לקבל בכל רמה, בכל פנייה. "היינו שאם הישראל תחת שליטת איזה אומה", זאת אומרת, הנקודה הזאת הכיוון להשפעה, הניצוץ הזה נמצא תחת שליטת האגו של האדם, "אזי האומה הזו שולטת עליהם". זאת אומרת, אותה התשוקה לרוחניות, ה"נקודה שבלב", כבר נמצאת בפנים והיא רק עוזרת להאגו להתפתח לכל מיני הכיוונים. "ואין להם באפשרות לפרוש משליטתם. אם כן היו טועמים טעם מספיק בהעבודת הזו, ואי אפשר להם להגאל".

ואין שום אפשרות להשתחרר כי ראו שיכולים אפילו עוד להרוויח מתוך התשוקות וההצלחות כאילו מהכיוון הרוחני שלהם. כך נוצרים כל מיני ארגונים אלטרואיסטים, מיסטיקות, כל מה שמתעלה במקצת מעל לאגו הפשוט ויכול למלא את האדם. אנחנו רואים שאנשים כאלה מרגישים את עצמם מלאים, שלווים. יש להם התפעלות, תמיד יש להם רוח פנימית, הם מרגישים את עצמם יותר נעלים, נראה שלא חסר להם כלום, לעצמם. הם רוצים לדאוג לאחרים, לכן מביאים את תורתם לכולם, אבל לעצמם הם ממש שלמים. הם חושבים שאם כולם היו כמוהם, לא צריכים יותר שום דבר.

ומי ששייך ל"בני ישראל" (המשתוקקים אל הבורא) הם סובלים בעצמם ונמצאים ביגיעה, בעבודה, במאמץ קבוע, בחושך, בצרות, בבעיות, כי הם עובדים כנגד האגו שכל הזמן גובר. ולכן מצד אחד, יש "סיר מלא בשר" וכל המילויים הגשמיים, וברוחניות אין כלום, מדבר, אדמה יבשה, רק אמונה. כך האדם כל הזמן נקרע בין שתי הנקודות, ומנסה להחליט מה עליו לעשות.

נדמה לנו, שעל ידי היציאה ממצרים אנחנו כבר לגמרי מתרחקים ממנה. אבל ברוחניות זה לא כך, מפני שכאשר נופלים, אתה כאילו נופל בחזרה. וודאי, שזה לא אותו המצב, כי זו מדרגה חדשה, ולכן מגיעות צרות כאילו בתוך מדבר: נחשים, עקרבים, מריבות, כל מיני בעיות, מחלות. העליות והירידות באות אחת אחרי השנייה ומתממשות באדם אחד.

מתוך שיעור על מאמר קנ"ט מספר "שמעתי", 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המרירות הבלתי נסבלת של העבדות
הסוף של עבדות מצרים קרוב
מתי כבר יגיע הסוף לגלות מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest