דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח שמוציא אותנו ממצרים

הכוח שמוציא אותנו ממצרים

Laitman_2012-02-24_1054_w.jpg

שאלה: האם ספר "שמות" יכול לעזור לנו ביציאה מהאגו?

תשובתי: העניין הוא, שכל פעולה רוחנית צריכה קודם להתממש בעולם שלנו. לכן סיפור "יציאת מצרים", היציאה מהאגו, התממש תחילה בקבוצה קטנה של אנשים, ועכשיו הוא חוזר ומתממש בכל העולם.

שום ספר לא יכול לעזור לנו בזה. רק כשנעבור את כל שלבי התיקון, נוכל להבין ולפרש אותו נכון לעצמנו.

וזאת כל הבעיה, שהאנשים קוראים את הספר הזה כסיפור היסטורי, ואילו אני רואה בו תאור של השינויים הפנימיים הרציניים ביותר בתוך האדם, שאותם הוא צריך לעבור ביחס לקבוצה ויחד איתה, בכך שמוצא בתוכו את הכוח שנקרא "משה", (מהמילה "למשות", "להוציא"). הכוח הזה מושך ומוציא את הקבוצה מתוך האגו ומעלה אותה לגילוי הבורא.

"משה", זאת אותה נקודת הקשר שאנחנו מגלים בינינו, ושמובילה אותנו. בתוך הנקודה הזאת מתגלה הכוח העליון.

באופן כזה, אנחנו מגיעים ל"הר סיני", להר של שנאה, ועומדים סביבו. הוא מפריד בינינו ואנחנו רואים לפנינו רק שנאה, אבל עומדים סביבה משום שאין לנו ברירה.

למרות השנאה הזאת אנחנו צריכים עכשיו להיות ערבים זה לזה, בערבות ההדדית הכוללת שלנו. אבל אם אנחנו נשקע בתוך השנאה, בתוך האגו, אז כאן יהיה מקום קבורתנו הרוחני.

שאלה: אבל לאחר יציאת מצרים לא היה יותר מצב כזה, שקבוצה שלמה יצאה מתוך האגו. אחר כך נמשכה התקופה של היחידים ולא של הקבוצות. אין כזה ניסיון. מה עלינו לעשות?

תשובתי: להמשיך בעבודה. ואנחנו עושים אותה. מה ההבדל? גם אז הייתה מתוארת העבודה הקבוצתית, שממנה נבע אחר כך: "ואהבת לרעך כמוך", וגם "מאהבת הבריות לאהבת ה' ". כל זה מתואר באותם המקורות.

לכן, אין עקרונות אחרים. המערכת הרוחנית, המערכת של כל העולמות אינה משתנה, היא מתגלה באותה הצורה, רק בשכבות יותר נמוכות של האגו שצריכים להיתקן. החוקים הם אותם החוקים.

מתוך השיעור הווירטואלי, 01.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הבריחה לאחדות
הקפיצה אל החרות
גלות היא פרידה מהאחים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest