דף הבית / חינוך, ילדים / סימנים של שלב המעבר

סימנים של שלב המעבר

laitman_2009-05-28_0097_w.jpg

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי:

שאלה: אמרת, שהאדם הוא כמו גידול סרטני בגוף של הטבע. מתי החלה להתרחש ההתפתחות ההרסנית הזאת?

תשובתי: האגו מתפתח בתוכנו באופן הדרגתי. אנחנו עברנו כמה שלבי התפתחות.

החל מהמאה החמישית לפני הספירה ועד המאה החמישית לספירה, האנושות התפתחה עם רצון לעושר. מהמאה החמישית ועד למאה ה- 15 היא התפתחה עם רצון לשליטה ולשלטון, לעוצמה. ובמאות האחרונות, החל מהמאה ה- 16 ועד סוף המאה ה- 20 היא התפתחה עם רצון לידע. זאת המגמה הרווחת.

כבר בתחילת המאה ה- 20 איש האקדמיה ווֵרְנָדְסְקִי קבע את ההתפתחות שלנו, כהתפתחות סופית, כמובילה לנואוספירה, כלומר לאיזון עם הטבע. לאחר מכן תמכו ברעיון הזה מדענים רבים אחרים.

אחר כך המשיך בפיתוח הזה ה"מועדון הרומי" הידוע, ולאחריו הופיעו ענפים נוספים אחרים.

אבל בעיקרון, האגו סיים את התפתחותו בשנות ה- 60 של המאה שעברה, כאשר הופיעו, מה שנקרא, סימני התרבות החדשים בקרב הצעירים: הניתוק מהחיים, דור ה"ביטלס", ההִיפִים, "ילדי הפרחים" וכולי. זוהי לידתו של הניהיליזם, שסימל שהדור החדש לא רוצה ולא חושב לנכון לפרוץ ולהתקדם קדימה, משום שמרגיש את עצמו ריקני.

אנחנו כל הזמן מתפתחים תחת השפעת הרצונות שלנו. כיוון שהאדם הוא רצון. כשהרצונות שלנו לעושר, לכבוד, לתהילה ולידע ממצים את עצמם, אנחנו פתאום מרגישים שאיננו מקבלים בהם את המילוי הדרוש, אנחנו לא יודעים מה לעשות ואז מופיע הדיכאון הכללי, שאותו אנחנו רואים היום בחברה: גידול במספר ההתאבדויות, התפרקות התא המשפחתי, ניתוק מהילדים וכולי. זהו שלב המעבר. אבל באופן כללי, הוא די מהיר. אנחנו נמצאים בתאוצה מאוד רצינית של ההתפתחות.

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על הישורת הסופית של האגו
חוסר ההתאמה בין שתי המערכות
האגואיזם מתקרב לקו הסיום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest