דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לעמוד במקומו של הדיין

לעמוד במקומו של הדיין

sudya_profil_100_wp.gif

אנחנו צריכים לדעת דבר פשוט, איך אני מגיע לבקשה. ומה שקורה עם הבקשה, את זה אנחנו נדע אחר כך.

כשאנחנו נעלה ונהיה בעצמנו חלק מהעליונים, נבין אותם קצת. עכשיו אני לא יכול להיות במקום אבא ואמא עד שאני בעצמי לא אהיה גדול ואהפוך להיות אבא או אמא, שמוליד ילדים ואז אני אבין מה זה להיות אבא או אמא. כשאני ילד או בחור אני לא מבין מה זה. לדעת, זה אומר לעמוד באותו המקום.

לכן כתוב: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". כי רק אז אתה תוכל להיות דיין, מה זה דיין? הכוח של קו שמאל שמופיע מצד הכלים, כנגד קו ימין בכל סולם המדרגות, ומבין את המגבלות שלהם, את כל הקשיים, הגבורות שבהם. זה נקרא להיות דיין.

דיין אמיתי הוא מי שבעבר היה בעצמו פושע גדול ואכזרי, שעכשיו תיקן את כל הפשעים הקודמים שלו. אם הוא לא עבר דרך כל זה בעצמו, אז איך הוא יכול להיות דיין?

יש לו ניסיון, ולכן הוא יכול לקלוט בתוכו את כל הבקשות, האבחנות, הקלקולים, להבין אותם, להרגיש אותם ולתת דין וחשבון. משום שהוא מסוגל, יש לו כלי לזה, יש לו "רשימות" מזה. זה נקרא דיין אמיתי, ואז הוא לא יכול לטעות ברוחניות.

ואילו בעולם שלנו הכול הפוך, ולכן העולם שלנו נמצא בכזה מצב רע, כי אנחנו לא בונים את החברה שלנו לפי השתוות עם החוקים הרוחניים. תתאר לעצמך, אם כל הדיינים היו מהפושעים בעבר, איזה משפט צדק היה לנו, איזה יופי היה.

נאמר: "אין צדיק בארץ אשר עשה טוב ולא יחטא". האדם חייב לעבור דרך כל העבירות ואז הוא משיג את המצוות. החוקרים הכי טובים, הם אלא שבעבר בעצמם עסקו בפשע. הם מכירים את כל הדקויות, איך לפרוץ מנעולים, כספות. הם עברו הכול בעצמם, הם לא למדו את זה באוניברסיטה.

בעולם הרוחני בדיוק כך זה מתרחש, "אין אדם עומד על דבר מצווה, אלא אם כן נכשל בה".

לדוגמה, משה התחנך ארבעים שנה בבית פרעה וארבעים שנה בבית יתרו. ורק אחר כך הפך להיות המנהיג של עָם ישראל. הוא ספג בתוכו את כל הקליפה ואת כל החכמה ועיבד את זה בצורה הנכונה.

לכן, לא צריך לפחד מהעבירות. כמו שנאמר: "אפילו הגרועים שבך מלאים מצוות כרימון".

מתוך שיעור על "מלמוד עשר הספירות", 02.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לרשעים אמת משלהם
השלישי לא ניתן
שופטים ושוטרים בכל השערים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest