דף הבית / חינוך, ילדים / תחליף ללימוד המיושן

תחליף ללימוד המיושן

laitman_2009-07-24_0529_w.jpg

אנחנו משנים את שיטת ההוראה ועורכים לא רק עיבודים תיאורטיים, אלא גם לימודים מעשיים, שכוללים גם את הילדים וגם את המבוגרים.

נכון להיום, המצב בבתי הספר הפך לכל כך מסובך, שלילדים כבר מסוכן להימצא שם. לעיתים קרובות הם הופכים להיות קורבנות ללחץ, לאלימות, לאכזריות, לאונס. יוצא, שהם מבקרים בבית הספר כדי לקבל שם דוגמאות שליליות ורעות.

אנחנו מנהיגים מערכת השכלה וחינוך אחרת. השיטה האינטגרלית שוללת את צורת הלימוד שבה הילדים יושבים מול המורה, והוא ניצב לפניהם ודורש מהם ידע מסוים. לבסוף כל זה מסתיים במבחנים. אנחנו, בראש ובראשונה, הופכים את הלימודים האלה למשחק, לדיון, לשיחה. הילדים יושבים במעגל יחד עם המורה, לא כקטנים מול גדול, אלא כשווים, ודנים בנושא מסוים. תוך כדי הדיון ההדדי הם מתחילים להבין את החומר, וסופגים אותו בתוכם בצורה טבעית וקלה.

כתוצאה מלימוד כזה הילדים שלנו כבר בגיל 13-14 הולכים ללמוד באוניברסיטה. יש להם הסתגלות שונה לחלוטין לקליטת החומר, חופשית, פשוטה. הם תופסים את המקצועות הנלמדים כחלקים של שלם אחד אינטגרלי.

חוץ מזה, אנחנו מיישמים בהצלחה את חינוך הילדים בגילאים הקטנים דרך ילדים בוגרים יותר. נניח שילדים בני 12-13 מלמדים ילדים בגילאים 9-10. וזה משתקף בצורה חיובית ביותר על אלה ועל אלה. הילדים הגדולים, כלומר, בני 12-13 מתגאים בזה שהם יכולים ללמד את הקטנים. הגאווה הזאת מעלה את חשיבותם בעיני עצמם. והקטנים מתגאים בזה שהגדולים שמים לב אליהם.

באופן כזה, נפתרות הרבה בעיות פסיכולוגיות, מאחר ונמנעים כל מצבי העימות והמתח בכיתה ובבית הספר.

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפיתרון: לבנות מחדש את בתי הספר
הדוגמא הטובה ביותר
בית הספר הוא הראי של קלקולי החברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest