הבריחה לאחדות

Laitman_2012-02-24_0975_w.jpg

שאלה: עוד מעט מגיע חג הפסח. על מה צריך עכשיו לשים דגש? איך אפשר לנצל את התקופה הזאת לאיחוד?

תשובתי: פסח הוא זמן מיוחד שבו אני מגלה שאני נמצא בגלות. וזאת תחילת עבדות מצרים. עד שאני לא ארגיש את עצמי בגלות, אני עדיין לא נמצא במצרים, אני עדיין לא נחשב לעבד של פרעה. במילים אחרות, אם אני לא נמשך לאיחוד, אז אני עדיין לא מתחיל את הדרך. אבל כאשר אני נמשך לאיחוד ומרגיש שלא מסוגל להתאחד כי האגו שלי עוצר אותי וחוסם לי את הדרך, אז האגו הזה מתגלה לי בצורת פרעה. הוא שולט עליי ולא מאפשר לי להגיע לאיחוד ולגלות את הבורא.

הגלוּת, היא חוסר הרגשת הבורא, אני מרגיש שהוא חסר לי. אחר כך אני ממשיך ללחוץ לכיוון האיחוד, והאגו, הפרעה, מגלה יותר ויותר נוקשות. בסופו של דבר, איני יודע מה לעשות, איני רואה שום מוצא, ואז מתגלה בתוכי הנקודה שנקראת "משה". היא מתחילה למשוך אותי החוצה, למשהו לא נודע, ואילו אני מבולבל ואיני רואה במה הנקודה הזאת שונה מפרעה. כך משה גדל בארמון המלך, באגו, פעם מתבלט ופעם מתמזג איתו בעיניי. הוא משתוקק ישר אל הבורא, אך ניזון מאהבה עצמית.

וכך אני מתקדם קדימה, אני רוצה לבנות כלי, אבל במקום זה בונה "ערי מסכנות", פיתום ורעמסס. בכל פעם שאני אני רוצה להתקרב לאחרים, להתאחד, אז מגיעות בעיות חדשות: מחלוקת ופירוד, ניתוק ואדישות. האגו שולט ולא משחרר אותי, לא מאפשר לעשות שום דבר. כמה שלא אנסה למתוח את הקשר, הוא לא קיים. המאמצים שלי הולכים לתועלת ה"פרעה" ולנזק ל"ישראל".

כך אני מגיע לעשר מכות מצרים, אני סובל בגלל שהרצון האגואיסטי שלי אינו מאפשר לי להתאחד עם החברים. בתשובה לכל הניסיונות שלי הוא מזמין בתוכי ייסורים גדולים ומושך לכל הכיוונים. הוא נותן ל"בהמה" שלי הכול, אבל חוסם את הדרך לאיחוד, מפני שאחרת אני אברח ממצרים.

ואז משה הולך אל פרעה: "שלח את עמי". אנחנו משתדלים להתאחד עוד יותר חזק ורוצים לצאת מתחת לשליטת פרעה. זוהי כבר גלות אמיתית. אז מה לעשות? כי הרי הבורא כל הזמן מכביד את ליבי.

כך עוברות עשר המכות, עד שאני מצליח להתנתק לחלוטין מהאגו שלי. בחושך אני בורח אל האיחוד, אל הר השנאה שמתגלה לי ולחיבור, לערבות, כאל האמצעי ההכרחי כנגדו. אני לא מדכא את השנאה, לא מבטל אותה, אלא בונה מסביבה ערבות. כי השנאה הזאת, היא רכישה מאוד יקרה: על ידי החיבור, הערבות, אני אוכל אחר כך להפוך את הר השנאה לפסגת הקדוּשה, להר ה'.

היום כבר לא מדובר רק עלינו. כל העולם נכנס לתוך התהליך הזה, בכך שמגלה שהאגו ההרסני שולט בו ומאיים למחוק את כל האנושות מעל פני האדמה…

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקפיצה אל החרות
הגיע תורן של הפעולות הרוחניות!
גלות היא פרידה מהאחים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest