דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אל תדחה את האגואיסט

אל תדחה את האגואיסט

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

שאלה: האם האנשים מבינים שקיים בהם היצר הרע? האם אנחנו יכולים לספר להם על כך בגלוי?

תשובתי: בשום פנים ואופן לא! אסור להגיד לאדם שהוא אגואיסט, ובכלל לומר עליו משהו רע. איזו זכות יש לך לזה? אם הוא אדם נורמאלי ורגיל, מתנהג כמו שאר בני האדם, אז איך אפשר להגיד לו שהוא רע, שהאגו מנהל אותו וכולי?

להיפך, אתה צריך להציע לו משהו טוב, מבלי לומר לו בשום צורה שיש בו משהו רע. אתה צריך לפנות אליו כאילו הוא מיוחד.

איך אנחנו פונים לילד? אם אתה רוצה לחנך אותו בצורה הנכונה, אתה לא צריך ללחוץ עליו. אתה צריך לתמוך בו, לתת לו ביטחון בזה שהוא מסוגל, שהוא יכול, שהוא גדול, שהוא חזק. באופן כזה, אתה תעורר בו את הכוחות הנכונים להתקדמות קדימה, וכך הוא יתפתח. אם תתחיל ללחוץ עליו, אתה בסופו של דבר תשיג את ההיפך. לצערי, אנחנו לא יודעים כיצד לחנך את הילדים, לא מלמדים אותנו את זה, ולכן אנחנו מקלקלים אותם.

אותו הדבר גם ביחס למבוגרים. אתה צריך לעורר באדם את הרגשות הנכונים והטובים, לשבח ולהעלות אותו. ומפני שהוא מיוחד, אתה מראה לו משהו מיוחד בעולם שיכול להעלות אותו עוד יותר גבוה. אז הוא הולך יחד איתך! אתה לא משקר לו, כי באמת לכל אחד קיימת האפשרות הזאת.

אל תדחה אדם עם המסר שהוא אגואיסט. אסור לעשות זאת! כי הרי כולנו אגואיסטים, אבל אם אתה אומר לאגואיסט שהוא כזה, אז הוא מייד נדחה ממך, ואילו אתה חייב לבוא עימו במגע. פסיכולוגיה פשוטה: אסור להתייחס בצורה שלילית לאנשים, איזה אנשים שלא יהיו, אתה צריך לחפש איתם קשר טוב. זה נקרא "לדון כל אדם לכף זכות".

מתוך שיעור מס' 1 מהכנס בליטא, 23.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תתבייש מעצמך
מילים שיוצאות מהלב
הפצה: ברכות ובהתמדה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest