דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לזכות לשמוח להשפיע

לזכות לשמוח להשפיע

Laitman_2010-11-10_0305_us.jpg

מתוך שיעור של הרב"ש: אנו לומדים, צריך להיות השתוות הצורה. מה זה השתוות הצורה? כמו שהבורא הוא המשפיע, כך אנו צריכים לעשות להשפיע. וזה השתוות הצורה. בזמן שאנחנו צריכים להשפיע, אין לנו אהבה עצמית, אנחנו בוכים. כואב לנו שמוכרחים לעשות כך. והבורא שהוא משפיע, מה מוכרחים לומר, יש לו הנאה או אין לו הנאה, בשביל זה שמשפיע ? אם כן, אין השתוו הצורה ! אם כן, מוכרח להיות הנאה, בזמן שאנחנו משפיעים, אחרת אין השתוות הצורה. אתה יכול להשפיע בלי סבל, תשפיע, אני לא צריך את הסבל שלך, רק תשפיע.

תהנה מהשפעה, מי נותן לך ? הוא צריך לעבוד, הגוף לא רוצה ! לא שאני צריך סבל, אין ברירה, הגוף לא רוצה. למה שאני צריך סבל, אני לא רוצה סבל. אני צריך ליגיעה ! זה לא תנאי ! מי שלא מרגיש יגיעה, זה סימן, שכוונתו על מנת לקבל, לא על מנת להשפיע, להשפיע הגוף לא מסכים.

אף פעם לא צריך להשתוקק למצבים הרעים. אם יהיה צורך שנרגיש כל מיני שינויים במצבים, אז הם יבואו בעצמם. ואילו האדם לא צריך לחשוב על הירידה, אלא תמיד להשתוקק לעלייה, גם ברגשות וגם במחשבות שלך – לטוב, לדבקות, לחיבור, לשלמות.

אבל באותו הזמן, האדם צריך להעריך את עצמו באופן ביקורתי, בכך שמבין שאם בתוכו שום דבר לא מתנגד להשפעה, סימן שכאן מעורב עניין אגואיסטי. אם האדם מצליח להתקדם בשמחה וללא יגיעה, זה סימן מובהק שהוא עושה את זה בצורה אגואיסטית, בעל מנת לקבל. ורק כאשר הוא יקבל מלמעלה את כוח ההשפעה, אז הוא יוכל להשפיע ויחד עם זה לשמוח.

מתוך ההכנה לשיעור, 01.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אני מעורר את השחר
לעשות כל רגע לגדול מקודמו
המלכודות של האגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest