דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלמות אינה מכירה סטיות

שלמות אינה מכירה סטיות

kovboi_100_wp.gif

שאלה: ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" בעל הסולם כותב, שכל אדם יעבור מצבים רוחניים. האם זה שייך רק לאנשים עם "נקודה שבלב" או באמת לכולם?

תשובתי: כל אחד חייב להשיג את גמר התיקון. כל אחד. השאלה היא: מתי? באיזה סדר? אחרי מי ולפני מי?

כתוב: "כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם" (ירמיהו לא, לג)."כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" (ישעיהו פרק נו, ז). האם יכול להיות שאיזה רצון לקבל יישאר בלתי מתוקן? האם אז יגיע גמר התיקון הכללי והמוחלט של מלכות דאין סוף?

כל ההבדל הוא בהשתתפות. ישנם כאלה שמושכים אחריהם את כל האנושות, האחרים, חצי, רבע… כך גם משה בזמן יציאת מצרים, לפי עצתו של יתרו הוא חילק את העם לעשרות, מאות, אלפים וכולי, כדי לכוון אותו לתיקון.

האפריקאי שחי בסוואנה גם כן ישיג תיקון, אם לא עכשיו, אז בעוד כמה גלגולים. גם הוא יצטרך לעבור את כל המצבים הרוחניים. בדמיון שלך הוא צד עכשיו אנטילופה, אבל אם תסתכל עליו בעיניים אחרות, אז אתה תראה שזה כלי רוחני שעובר מצבים מסוימים בדרך לתיקונים יותר רציניים, מורגשים והכרתיים. לא היית רואה תמונה גשמית אלא רצון לקבל. הוא מתגלגל וגם עכשיו נמצא בתהליך התיקון, רק לא הכרתי.

התהליך הזה מקיף את כולם, אבל כל אחד באופן משלו. ולכן איננו עושים ביקורת על אף אחד. האדם בעצמו קובע את הרגשת העולם שלו ואת שיתוף הפעולה בתיקון האחרים. כולנו שונים, לכל אחד מנה משלו, שילוב משלו של ניצוץ, אור ורצון.

שאלה: האם כל אחד יכול להשתתף באופן פעיל בתהליך?

תשובתי: עבור מישהו גם פעולה קטנה תהיה מספיקה לביטוי של הפעילות. תתאר לעצמך שנולדת בתור נסיך, ומצפה לך שליחות גדולה בחיים. בהתאם לכך מחנכים ומלמדים אותך. אבל אתה מבצע את השליחות שלך ב – 80%, בעוד שרוחץ גמלים פשוט משקיע בפנימיות במלואו, ב 100%. לכן, רוחץ הגמלים הזה ישיג את גמר התיקון, יעלה לדרגת צדיק, יקבל וירגיש הכול, ואילו אתה עוד תצטרך בעיקרון לעבוד, למרות שבמונחים הספציפיים התיקונים שלך הרבה יותר גדולים משלו.

מעריכים כל אחד לפי הרצון שלו, ובו הוא קובע את מדרגתו. הסולם הרוחני נמצא בתוך הכלי הרוחני שלנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 29.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הערבות היא עובדה קיימת
כל אחד חשוב
כולם שווים בפני הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest