מדידות לפי המדע

laitman_2009-05-28_8354_w.jpg

שאלה: האם אנחנו יכולים למדוד את ההשגה שלנו?

תשובתי: קודם כל, מה בעצם אני משיג? במידה שאני יכול לעשות נחת רוח לבורא, אני משיג בתוכי את התכונה הזאת שנקראת "בורא", לפי העיקרון "בוא וראה".

אני משיג את הבורא בהבנה ובהכרה שלי. זאת התמונה הפנימית שלי. כך אני למעשה גם "מצייר" את האנשים האחרים בתפיסה שלי, ובזה משיג אותם. התכונות שלי בנויות בצורה כזאת שאני יכול לדמיין לעצמי דמויות כלשהן. אני לא יודע מי נמצא שם בחוץ. מחוצה לי פועלים הכוחות שמקרינים לתוך התפיסה שלי את "הציור ההולוגרפי" של האנשים האחרים שרק מצטיירים לי כחיצוניים. כך מתחברת כל תמונת העולם שלי.

אז מה אני יכול למדוד, לשקול? אני שוקל את מידת ההשפעה שלי ביחס לכל מה שאני מרגיש. המידה הכללית הזאת נקראת בשבילי "הבורא". כך הבורא "מתלבש" בתוך האדם, האור "מתלבש" בתוך הנברא.

כל מיני צורות מתגלות בתפיסה שלי הודות לתכונת ההשפעה שפועלת על הרצונות ומסדרת אותם בצורה מסוימת. ומתוך זה אני מרגיש מיהו הבורא. את הבורא, כמו גם את הסובבים, אני מתאר לעצמי בצורה של תגובה עצמית על איזו פעולה.

אני לא יודע מי אני בעצמי, מה זה העולם. אני לא יודע כלום, אבל בהדרגה אני מתחיל לצייר בתוכי קווים של כל מיני תגובות והרגשות. מה גם שכך אני בנוי, שהם כולם מצטיירים כאילו מבחוץ. האשליה הזאת קיימת רק כאן, במצב הנוכחי שלנו.

לכן, מתפתחת בי מערכת ההרגשה ויחד איתה ההבנה ההגיונית של המערכת. אני חי על ידי השכל והרגש. המציאות הזאת מתחלקת עבורי לארבע דרגות, ארבע השכבות של הרצון: ה"דומם", ה"צומח", ה"חי" וה"מדבר". על ידי השילוב הנכון ביניהם אני מגלה את המקור של המתרחש, את המקור שלי, של ההרגשה שלי, של הציורים של ארבע הדרגות שלי. אני מגלה שיש סיבה מקדימה לכל זה, ואותה אני מכנה "הבורא". הסיבה הזאת מתגלה כאשר אני מתחיל להתייחס לכל ארבע הדרגות בהשפעה. אז מתוך השתוות הצורה אני מגלה את תכונות הבורא, המשפיע.

לכן לא כדאי לתאר לעצמך כאילו שהעולם שלנו באמת קיים, הכול מסתיים בתוכי.

בהמשך, בכך שאני עולה במדרגות הרוחניות, אני כאילו יכול לעבור מכיתה לכיתה. נניח שאני יודע שעכשיו אני נמצא בכיתה א', אבל האם אני יכול להשוות אותה עם כיתה ח' או אפילו עם כיתה ב'?

היום המדידות הברורות עדיין אינן נגישות לנו. יש לנו רק הרגשות מטושטשות, אבל אין כלים מדויקים, מפני שהשכל והרגש אינם קשורים בכזאת צורה כדי שאנחנו נוכל לשייך אפיונים כמותיים לרגשות שלנו. בינתיים אנחנו נשארים בדרגת הפסיכולוגיה, שחסר לה המכשיר המתמטי למדידות והשוואות. דווקא מכשיר כזה מספקת חכמת הקבלה בצורה האמיתית.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 27.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המערכת תלויה בכל אחד
לבנות את הלגו של רסיסי הנשמה
רק אם תִלמַד את האחרים, תבין את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest