דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגדול מבקשה גחמנית עד לדרישה החוקית

לגדול מבקשה גחמנית עד לדרישה החוקית

laitman_2010_6179_us.jpg

אין שום דבר חוץ מהיחסים בינינו, יחסים של קבלה והשפעה. והתוצאה מהיחסים האלה צריכה להיות לגרום נחת רוח לבורא. ה"פרצופים" העליונים משתפים פעולה ביניהם: או"א, זו"ן, מבצעים אלפי פעולות שונות למיניהן, ה"רשימות" משתנות, אבל העיקר היא כוונת האדם שמפעיל את כל המערכת הזאת.

ולפני שהוא מפעיל אותה הכול בתוכה מת, דומם. בא האדם, ודבר ראשון הוא עוקר את הקוצים היבשים מהכרם, כלומר, הוא חותך ומבדיל את "לב האבן" שלא ניתן לתקנו. ועם כל השאר הוא מתחיל לעבוד.

לפני כן כל המערכת העליונה נמצאת בדממה, והאדם מפעיל אותה לפי היגיעה שלו, הוא "לוחץ על הגז", הוא רוצה שהמערכת תעבוד בעל מנת להשפיע.

לפניי נמצא שולחן ערוך, ואני צריך בהדרגה לקחת כל מה שנמצא עליו וליהנות מהכיבוד כדי להשפיע נחת רוח לבעל הבית. לכן אני בודק את הכלים שלי ורואה שהם כלים דקבלה. אסור לי לקבל בהם אף לא גרם אחד של תענוג. קודם כל אני צריך לעשות צמצום. אם בעל הבית יהיה חשוב עבורי, אז אני לא אהנה למען עצמי, אלא ארצה ליהנות רק לו.

אבל איך אני יכול להשפיע לו, מאיפה לקחת כוח? אני מתחיל לחפש שיטות, עצות, וכך משיג את הבקשה. כדי שאני אקבל כזה כוח, הבורא צריך להתגלות אליי כהמשפיע, ואז הבורא מגלה לי את גדלותו וחשיבותו. אבל כאשר כוח ההשפעה מגיע לאדם הוא לא מגיע ושולט, אלא הוא שולט רק לפי בקשתו של האדם, על הרצונות לקבל שלו.

אבל אני כולי מורכב מהרצון לקבל הזה. אז עד כמה הבקשה שלי יכולה להיות אמיתית, שישלוט עלי כוח ההשפעה? אני יכול לצעוק עד מחר, אלה יהיו סתם דמעות, מפני שאני לא יודע מה אני מבקש. זה דומה לתינוק שצועק בקול רם, אבל אף אחד לא נותן לו את מה שהוא דורש. ואנחנו עוד מתרגזים שלא מקבלים את הגילוי הרוחני, בדיוק כמו תינוקות.

אני צריך לדעת בדיוק מה לדרוש. ובמידה שאני אדע מה לדרוש, איך לדרוש ובשביל מה, אז הבקשה שלי תהיה יעילה ובתוקף.

איך אני בכלל יכול לדרוש את תכונת ההשפעה? בתחילה אני צריך לרכוש את חשיבותה. זה נקרא גדלות הבורא, ואת גילויו אני מבקש. אני לא מבקש ליהנות ממנו, אלא רק להשיג את גדלות ההשפעה: "תן לי לכבד אותך!", וזוהי הדרישה הסופית. לא כדי שיהיה לי טוב ואני אקבל תענוג, אלא אני רק רוצה לכבד אותו מבלי להסתכל על עצמי. כזאת נחיצות אנחנו יכולים לקבל מהסביבה ולדרוש.

הבקשה הזאת לא חייבת להיות מילולית, או בצורה של מברק ערוך היטב. היא מתגלה בלב, היא פורצת את קירות הלב ונשפכת החוצה.

אני מבקש השפעה אמיתית לא כדי ליהנות מההרגשה שאני המשפיע, הגדול, השווה לבורא. אני רוצה לרכוש את תכונת ההשפעה עצמה ואת הכוונה שלי אני בודק כלפי שיפור היחס שלי כלפי החברים. ולאחר מכן אני כבר אבין על מה שכותבים המקובלים ואתחיל להיכלל בצורה הכרתית במה שמתרחש במלכות דאצילות. כל הדברים האלה קורים בצורה ברורה ומבוררת בתוכי, לפי המהלך שהמקובלים מתארים ומגלים באופן רצוף במנות קטנות אחת אחרי השנייה. ואנחנו כבר מאוד קרובים לזה.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 28.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ליטוש הבקשה להשפעה
בקשה עם התחשבות בכל התנאים
תשקה את השׂדה שצמא לגשם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest