דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הדרך לשום מקום

הדרך לשום מקום

laitman_2006-11_ba-iam_016_wp.jpg

חוות דעתו של א. סְפִירִין, איש האקדמיה: היום אנחנו ברמת אמינות גבוהה, שיחזרנו את תמונת היווצרותה של הביו-ספירה על אדמתנו הצעירה. כעבור זמן מסוים לאחר ההתקררות, כדור הארץ היווה קהילה של מיקרואורגניזמים, בקטריות וחיידקים קדומים. כל זה פעל כגוף אחד חי, ודווקא זו הייתה הפסגה הגבוהה ביותר של התפתחות הביו-ספירה.

מאוחר יותר, התרחש המעבר ממערכת אינטגרלית למערכת לא ליניארית, שבתוכה האורגניזמים שנוצרו החלו לאכול זה את זה. וכאן החלה ההפרדה לשכבות של הביו-ספירה שהביאה לנקודה הגבוהה ביותר שלה – הופעתו של האדם, שעם הזמן החל להזיק לביו-ספירה.

המדענים מזהירים כבר שנים רבות: הפעלתנות שלנו תביא במוקדם או במאוחר לכך, שהאיזונים הטבעיים יופרו, ואז אי אפשר יהיה לחיות על פני כדור הארץ, אנחנו נכחד כתוצאה מאסונות הטבע. אנחנו לא ננצח במאבק הזה. הביו-ספירה תמשיך לחיות בצורה נפלאה גם בלעדינו, כפי שחיה במשך 4 מיליארד שנה. בהיסטוריה שלה התרחשו משברים, אך לא יותר מכך.

העניין הוא שבחשבון הגדול, הביו-ספירה זאת קהילה של בקטריות וחיידקים קדומים, ואילו בני האדם הם בסך הכול מסה ביולוגית קטנה. הימים, האגמים, הנהרות והיערות אינם זקוקים לנו. אנחנו הם אלה שזקוקים להם, מפני שהם מספקים לנו את קיומינו. כמה שזה יישמע בנאלי: המחיר עבור החיים הנוחים זה השמדתם, וכתוצאה מזה, צמצום אורך החיים של האוכלוסייה האנושית. אי אפשר כאן אפילו להתווכח, ידועה לכל התלות של גדילת הכמות של מיני המחלות בתנאים האקולוגיים השליליים.

הצפי הוא, שמכל הצרות הללו יצילו אותנו הטכנולוגיות המודרניות הגבוהות והביו-רפואה, וזאת דרך המובילה למבוי סתום. דווקא הביו-רפואה מובילה אותנו להכחדת האנושות: ברגע שאנחנו נתחיל לרפא מחלות בקנה מידה המוני על ידי השיטות של ההנדסה הגנטית, נגאל את האנושות ממחלות נוראיות, אנחנו נהפוך לחברה גרונטולוגית נרקבת עם תורשה רעה, מפני שההנדסה הגנטית מחמירה את מצבנו על ידי הגנים הקטלניים. הביו מדרסים, הופעתם של הסימביונים, זו הדרך להמתה ההדרגתית של האנושות, ובכלל לא להארכת חייה לתקופה ארוכה ובלתי מוגבלת.

תגובתי: אבל האנושות תנסה בכל הדרכים האפשריות להיאחז ולהישאר דווקא בדרך החיים האגואיסטית, למרות שהוא משמיד את עצמו. דווקא האגו הכול כך אהוב שלנו הוא מלאך המוות שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
חוקי טבע לא ידועים אחראיים על "הארגון העצמי" של הביוספרה
הטפיל הנבון
הטבע אינו סובל חוסר איזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest