דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שהכנס ימלא אותנו ברוח חיים

שהכנס ימלא אותנו ברוח חיים

Laitman_2011-12-06_2302_w.jpg

שאלה: לאיזו הצלחה אתה מצפה מהכנס?

תשובתי: אני מצפה שנרגיש את הצורה הראשונה של האדם שמתלבשת בנו, כלומר את הבורא שמתגלה בתוך החיבור שלנו. אבל שזה יהיה גילוי ממשי ולא משהו מעורפל, כפי שזה הורגש בכנס במדבר ואפילו עוד לפניו, כשכל אחד הרגיש רק את ההיווצרות של מצב חדש כלשהו.

זה צריך להתממש באופן מעשי, כך שנרגיש בתוכנו את התנועה, את הרוח שנכנסת ושורה בנו, את הפעולות המשתנות של האור.

אם האור לא זז, אנחנו לא מרגישים אותו, ואין בנו רוח חיים. אנחנו זקוקים לרוח, לשינויים, ולא לדרגת נפש, שנשארת ללא תנועה. מה שהרגשנו קודם היה מדרגה קבועה, שלא נעה. ואילו עכשיו אנחנו צריכים את הרוח, את השינויים הקטנים בפנים, שנותנים את הרגשת החיים!

כי אנחנו, הנבראים, מרגישים רק את השינויים בין מצב למצב, ולפי הניגודיות הזאת אנחנו בודקים ומבינים כל תכונה. התפיסה שלנו עובדת על בסיס של התנגדות. היא זקוקה לתנועה כדי להבדיל בין דבר אחד לשני. לכן, נקווה שנצליח להרגיש בתוכנו את רוח החיים. וממנה כבר נולד הנברא, ולא מדַרגת הנפש.

נפש – זה כמו טיפת הזרע שמגיעה מהאב. אך כאשר היא מתחילה לגדול, היא רוכשת קיום עצמאי. אם מתרחשת בה איזושהי תנועה חדשה, חוץ מאותה טיפת הזרע ההתחלתית, אז אלה כבר חיים, אורגניזם חדש. זה כבר לא שייך לאב, אלא לעוּבר עצמו. לכאלה שינויים מוחשיים בתוכנו אנחנו מצפים, כי רק אותם אנחנו מרגישים כחיים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 21.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עצות לפני הכנס
הכנס מתחיל
הפרטים עליי, החיבור על האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest