דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקווה של הכנס באירופה

התקווה של הכנס באירופה

Laitman_2011-01-04_congress-we_9809.jpg

הכנס האירופאי הקרוב מהווה תקווה גדולה לכך שנוכל להתחבר ולהרגיש בחיבור שלנו את גילוי הבורא, גילוי העולם הרוחני. בהתחלה, המאור המחזיר למוטב שפועל עלינו, יחבר אותנו יחד ונרגיש בינינו את הדבקות, שאותה אנחנו משיגים כדי לגרום בכך נחת רוח לבורא. ואז, לפי השתוות הצורה, הוא יתגלה בנו ואנחנו נרגיש ש"ישראל (אלה שמשתוקקים לבורא), אורייתא (האור המתקן) והקב"ה, אחד הוא".

ולאיחוד הזה של כל הנשמות לנשמה אחת, המלאה באור העליון, אנחנו משתוקקים. אנחנו משתוקקים להרגיש את המצב הזה, לגלות אותו ולחיות בו, תחילה בעצמנו, כי כבר יש לנו רצון לזה, ולאחר מכן לעזור לכל העולם להשיג את זה. כי בסופו של דבר, כל מה שמתגלה בעולם שלנו – כל הייסורים, המשברים והצרות – הם לא יותר מאשר כוחות שמזרזים את התפתחותה של האנושות לקראת המצב המושלם הזה.

לכן, כשאנחנו משתוקקים למצב המושלם הזה, אנחנו רוצים להשיג בו שתי מטרות: אהבה לבורא ואהבה לבריות. גם לבריות וגם לבורא אנחנו רוצים להשפיע את כל הטוב שאנחנו משיגים בעבודה שלנו, בהשגה שלנו. הרי אנחנו נמצאים באמצע, ביניהם, כמו שליש אמצעי דתפארת, שאין לו שום דבר, והוא לא רוצה שום דבר לעצמו – חפץ חסד. אנחנו נהנים רק מכך שאנחנו מהַנים לבריות, ודרכם, דרך כל הנשמה הכללית הזאת, לבורא.

זה הכלי שאנחנו צריכים להכין. זה המצב שאנחנו צריכים להשיג. ולכן, בזמן קריאת הזוהר, אנחנו רוצים להתקרב אליו. בואו נחשוב עליו!

אם האדם מתאר לעצמו את המצב הבא, שאותו הוא רוצה להשיג, זאת כבר תפילה. הרי אני לא יודע איפה הבורא, איך להעלות אליו בקשה, מ"ן, דרך מי היא עוברת, מה מהווה המ"ן הזה, אילו רצונות. כך זה תמיד בחיים שלנו: אם אנחנו רוצים משהו, אנחנו מתארים לעצמנו שזה כבר נמצא אצלנו, ומשתוקקים לתמונה המדומה הזאת, שבה אנחנו כבר נמצאים במצב הרצוי.

אומרים שאם אתה רוצה להיות רזה – אל תעשה דיאטות, אל תנסה לשמוע לכל מיני עצות, לקחת כדורי הרזיה, לעסוק בספורט וכדומה. שום דבר לא יעזור. כל הזמן רק תחשוב שאתה כבר רזה. ואז תראה שלא יהיה לך תיאבון גדול ובאמת תרד במשקל.

זה באמת כך. וכך זה בכל דבר: אתה חייב לתאר לעצמך שאתה כבר נמצא במצב העתידי, ואז באמת תתקדם אליו. הרצון, ההשתוקקות שכבר מכוונת למטרה, תביא אותך לשָם.

כך גם אנחנו. לכן, בואו נתאר לעצמנו שאנחנו באמת נמצאים במצב הטוב. לא צריך לעורר חסרונות, בעיות ודאגות, אלא רק להשתוקק למצב השלם הזה, ולהשתדל, עד כמה שרק אפשר, לעזור לעצמנו בפועל להגיע לזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המעבדה המושלמת
תארו את עצמכם באין סוף
לך לקראת השלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest